FANDOM

Pozwól, że poprawię cię w jednej ważnej kwestii, moja przyjaciółko: Pentaghastowie Nevarrą. Bez nas kraj ten albo nadal stanowiłby jedno z wielu miast-państw, które składają się na Wolne Marchie, albo znajdowałoby się pod kontrolą Orlais. Bardziej prawdopodobnie to drugie, ponieważ jedynie siła Nevarry powstrzymuje ekspansję cesarstwa... mam tu na myśli błyskotliwość generałów Pentaghastów oraz wpływy monety Pentaghastów. Ciekawe, że wspominasz polowanie na smoki jako jedyną wyróżniającą nas cechę. Rozumiesz, mam nadzieję, że smoki zniknęły wieki temu i powróciły dopiero niedawno, na początku tego wieku? Część naszego klanu zaczęła znów parać się dawnym rzemiosłem z nostalgii – mój kuzyn Ferdynand jest najznamienitszym pośród nich – ale te dni są już w dużej mierze za nami. Dziś istnieje czternaście gałęzi rodu – osiemnaście, jeśli liczyć nasze związki z van Markhamami — a na każdą z nich składa się kilka rodzin i przenikających się więzów krwi, które łączą nas z głównymi rodami w całym Thedas. Jestem w pełni świadoma, że król Markus podupada na zdrowiu i ani on, ani Ferdynand nie posiadają potomków, ale nie ma wątpliwości: na nevarrskim tronie zasiądzie kolejny Pentaghast i ten mężczyzna lub kobieta poprowadzi nas ku pomyślnej przyszłości. Nie będzie żadnej wojny domowej.

— Fragment listu baronowej Alii Pentaghast, rok 9:38 Wieku Smoka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki