FANDOM

Zdaje się gorzkim zrządzeniem losu odkryć, że polowa Thedas w ogóle nie uważa mojej ojczyzny za państwo. Mapy qunari opisują wyspę jako część ich terytorium i nikt nie podaje tego roszczenia w wątpliwość. Mogę jedynie zakładać, że jest tak, ponieważ wszystkie wyspy na Oceanie Boeryckim domyślnie podpadają pod ich rządy. Tevinterskie mapy tymczasem nadal dumnie twierdzą, że cała wyspa jest częścią Imperium, mimo że jego kontrola, nie licząc niewielkich obszarów, to czysta fikcja, a sytuacja ulega zmianie, gdy tylko qunari na powrót zwracają uwagę na ten region.

Imperialne raporty mówią o „wojownikach mgieł”, jak gdybyśmy byli bestiami, niewiele lepszymi od pomiotów lub smoków. „Niebezpieczny element dziczy, którego najlepiej unikać lub eliminować, ostatecznie jednak nieistotny”. Złości mnie, gdy czytam takie coś. Nasze ziemie, jak żadne inne, ukształtowała wojna. Dawno temu przybyło Imperium i przez wieki podejmowali nieudane próby, by zmienić nas w posłusznych obywateli. Po nich nadeszli qunari. Podbili Seheron i próbowali nas nawrócić. Żadna ze stron nie zdołała odebrać nam wolności. I choć jedna krwawa bitwa po drugiej rozbity nasze starożytne komnaty wiedzy w proch, nadal marzymy o dawnej krainie.

Tancerze mgły, którzy wędrują z każdą grupą wojowników, raczą ich legendami i utrzymują pieśni naszego ludu przy życiu. Powiadają, że gryfy Szarej Straży pochodzą z Seheronu. Opowiadają o pradawnej Klątwie Nahara, która sprowadziła mgłę, i obietnicy, która pewnego dnia klątwę zniesie. Mówią o Marszu Czterech Wichrów, o zaginionych ludziach, którzy uciekli na północne wyspy, i wielkich bohaterach, którzy uczyli się od elfów.

Czy dawne opowieści są prawdziwe? Być może nigdy się nie dowiemy. Po dawnym Seheronie nie ostało się nic. Ale wiem, że pewnego dnia te opowieści znów będą prawdziwe.

Kraina mgieł autorstwa brata Ashora Vella

Więcej z Fandomu

Losowa wiki