FANDOM

„Ciało umiera, lecz dusza jest wieczna. Doczesną postać Andrasty potraktowano mieczem i spalono, ale ogień tylko ją oczyścił, czyniąc nieśmiertelną. Została wezwana przed oblicze Stwórcy, lecz dostrzegła, że jej dzieło nie zostało ukończone. Zasiadła u boku Maferata, szukając wykonawcy swej woli. Zamiast tego dostrzegła w nim zdrajcę. Zasiadła u boku Hessariana, lecz zdała sobie sprawę, że nie jest on jeszcze gotów, by się poświęcić. Zwróciła się więc do niewolnika Alamarri, Trefira, usługującego archontowi. Wręczyła mu Miecz Łaski, który zakończył jej doczesne życie, i rzekła: »Weź ten miecz i z jego pomocą wymierzaj światu moją sprawiedliwość«. Trefir miecz przyjął i stał się wykonawcą wyroków Andrasty”.

Ostrze Hessariana, opowieść o powstaniu bractwa

Ostrza Hessariana to starodawna sekretna organizacja, której członkowie uważają, że służą Andraście i że zostali wybrani, by wymierzać sprawiedliwość słabym i splugawionym. Według członków Ostrzy, założył je tevinterski niewolnik Trefir, który wrócił na ziemie Alamarri z Mieczem Łaski w ręku. Od tamtej pory Ostrza z absolutną lojalnością wykonywały wolę tego, kto dzierżył miecz, bo uważały go za wybrańca Andrasty.

Uczeni Zakonu ustalili, że opisana wyżej relacja Trefira została zmyślona. Jeśli Trefir w ogóle istniał, to Miecz Łaski najprawdopodobniej ukradł swemu panu, Hessarianowi, i uciekł z nim na ziemie obecnego Fereldenu. Według mniej przychylnych interpretacji Trefir, chcąc zdobyć władzę i wpływy, Mieczem Łaski nazwał po prostu swoje własne ostrze.

Z przekazów wynika, że ostatniego przedstawiciela Ostrzy Hessariana widziano w roku 8:12 Wieku Błogosławionego.

— Fragment Przed andrastanizmem: Zapomniane wierzenia autorstwa siostry Rondwyn z Tantervale

Więcej z Fandomu

Losowa wiki