FANDOM

Może mają być takich rozmiarów, a to te zwykłe są karłami. Bo przecież sprawiedliwy i troskliwy Stwórca stworzyłby je wielkimi od początku. Wielkie nie mogą się ukrywać. To cię prześladuje, prawda? Ukrywanie się? Taki wielki, na dobre dwanaście stóp, jasne, ma kły i w ogóle, ale wiesz, gdzie jest: w mrocznych miejscach, gdzie Zasłona jest słaba. Olbrzymi nigdy cię nie zaskoczy, bo trzeba wejść do jego „siedliska”. Nie łażą ci po twarzy w nocy ani nie siedzą w bucie. A jeśli ich sieć jest gruba jak takielunek, to nie musisz się martwić, że wplącze ci się we włosy. I te małe pajączki unoszące się na wietrze! Nienawidzisz tego, prawda? A gdy trafiasz w ich lecącą chmarę, gdy jedziesz? Może ich być tuzin, ale widzisz tylko jednego i próbujesz go rozgnieść, ale kiedy spojrzysz, jego już nie ma i twoje ramię swędzi aż po bark, a zaraz zaczyna cię swędzieć głowa, ale nie możesz zdjąć hełmu, bo masz rękawice, a potem czujesz swędzenie w uchu. To jest najgorsze, prawda?

— Zapis słów strażnika z Redcliffe, 14. Stróża 9:39. Świadkowie opisują prowokację i wynikłą w jej następstwie bójkę. Nikogo nie skazano. Ofiara napaści była palantem.

Materiały badawcze Edytuj

Opracowano: Zwiększenie obrażeń przeciwko bestiom

Więcej z Fandomu

Losowa wiki