FANDOM

24. Zbiorów

Z Zachodniego Podejścia przybyło dziś dwóch myśliwych. Nieśli między sobą trzeciego, nieprzytomnego. Myśliwi znaleźli go, jak błąkał się po Podejściu. Zanim zdołali dowiedzieć się kim jest, stracił przytomność. Słyszy się tu takie opowieści, więc zdziwiło mnie, że po prostu nie poderżnęli mu gardła w akcie miłosierdzia. Zamiast tego ułożyli go obok swej zdobyczy i zabrali.

Serise zmusiła go do wypicia wody z mieszaniną ziół. Alain mówi, że jutro pokaże mi, jak ją przyrządzać.

26. Zbiorów

Serise i Alain pozostawili pacjenta w mojej pieczy. Sądzą, że on i tak umrze, więc co złego ja mogłabym mu zrobić?

Mimo to, dokładnie przygotowuję mieszankę. Dokładam wszelkich starań, żeby było mu wygodnie. Pacjent mamrocze przez sen. Coś o tym, że wiatr nie wieje. Otworzyłabym okno, lecz jest zimno i nie chciałabym go tym osłabić.

5. Opadów

Mój pacjent otworzył oczy. „Vargest zabrał resztę. Wtedy je znalazłem. Wszystko takie nieruchome. Nawet wiatr nie wiał”. Wydawał się bardzo skupiony.

„Na Zachodnim Podejściu?” – spytałam.

„O, żołnierzyk...”

To ostatnie powiedział o figurce, którą postawiłam na stoliku obok łóżka na Satinalia. Może to głupie, lecz pomyślałam, że poprawi mu to humor.

8. Opadów

Mój pacjent zjadł prosty posiłek. Mówienie męczy go, ale mimo to próbował.

„Wszystko było takie nieruchome. Nawet wiatr tam nie wiał”.

Powiedziałam, że to brzmi bardzo spokojnie. Jego oczy rozszerzyły się w przestrachu.

Demony nadal tam były”.

Próbowałam go uspokoić, lecz on rozpaczliwie chciał wyjaśnić straszne obrazy ze swego umysłu. Potem zobaczyłam, jak patrzy się na żołnierzyka. „Nie mogli się ruszyć”, wymamrotał. Zaproponowałam, że mogę zabrać żołnierzyka, lecz tylko pokręcił głową.

20. Opadów

Serise i Alain oświadczyli, że mój pacjent jest zdolny do podróży. Wyruszył w drogę, zanim wróciłam od siostry.

Podejrzewam, że te jego „nieruchome ruiny” były złudzeniem spowodowanym przez ciężkie przeżycia na Podejściu, lecz nigdy się tego nie dowiem. Szkoda, że nie mogłam się z nim pożegnać. Serise mówi, że zabrał żołnierzyka ze sobą. Może jednak dał mu trochę otuchy.

— Fragment dziennika Nicolette Envers, uczennicy uzdrowiciela

Więcej z Fandomu

Losowa wiki