FANDOM

Krasnoludy słyną ze swej biegłości w rzemiośle, a miasto Orzammar jest jednym z ich najwspanialszych dzieł. Znajduje się głęboko pod ziemią, w samym środku Gór Mroźnego Grzbietu. Rozciąga się wokół pałacu królewskiego, wzniesionego wokół naturalnego komina z lawą, z którego wciąż tryska płynna skała, oświetlając i ogrzewając całą jaskinię.

Najwyższy taras Orzammaru zamieszkują przedstawiciele kasty szlacheckiej. Ich pałace rozciągają się w obu kierunkach od dworu królewskiego. Tutaj także znajduje się Skulptorium, skarbnica całej krasnoludzkiej wiedzy.

Na niższych stopniach znajduje się dzielnica gminu. To tutaj mają swoje siedziby handlarze. Tutaj na sprzedaż wystawione zostają najwspanialsze dzieła orzammarskich rzemieślników. Przez sam środek płynie rzeka lawy. Przy grobli znajdują się areny do prób, gdzie krasnoludy zgodnie z uświęconą tradycją rozstrzygają swoje spory.

Po jednej ze stron ognistej rzeki znajdują się dawne pałace, popadające powoli w ruinę. Obywatele nazywają ten teren Kurzowiskiem – tutaj mieszkają bezkastowcy. Po drugiej stronie rzeki znajdują się Głębokie Ścieżki, które niegdyś łączyły rozległe królestwo krasnoludów – dziś w znacznej części zamurowane. Przepadła niemal cała wiedza o tych podziemnych tunelach. Nie dysponują nią już nawet ich budowniczowie.

— Fragment W poszukiwaniu wiedzy: Podróże uczonego zakonnika autorstwa brata Genitivusa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki