Magowie nie są demonami ani potworami. To mężczyźni i kobiety jak wszyscy inni, oprócz ich umiejętności władania bronią, którą niewiele wybrańców może dzierżyć. Mówię to, by było jasne, że nie uważam, aby należało wyciąć wszystkich magów w pień, jak wierzą niektórzy. Jednakże każdy mag kroczy przez życie z dobytą bronią, czy tego chce, czy nie. Ci, którzy nalegają, że magowie są niegroźni muszą zadać sobie pytanie, gdzie apostaci, którzy miotają ogniem podczas ataku templariuszy, nauczyli się tak dobrze zabijać. My w Akademii wiemy dobrze, że każdą umiejętność należy wyćwiczyć.

Jeśli walczysz z magiem, musisz doprowadzić do zwarcia bez względu na niebezpieczeństwo lub ryzyko porażenia. Uderzenie maga rzadko trafia z siłą ostrza wyszkolonego rycerza, ale często niesie energię żywiołów: ogień, który gotuje człowieka od środka; błyskawicę, która kradnie władzę w kończynach i tak dalej. Zostać z tyłu oznacza dać magowi czas na zmianę pola bitwy na swoją korzyść, czy to przez wezwanie ściany lodu, demonicznego sojusznika czy magicznych płomieni, które wzmocnią ostrza jego strażników. Wiemy, że wojownik, który kontroluje pole bitwy, najczęściej okazuje się zwycięzcą. To on musi reagować na twoje ruchy, a ty nie możesz przerywać ataku.

Magowie rzadko noszą ciężkie zbroje, ale ich magia potrafi osłaniać równie skutecznie, co pancerz. Powtarzałem wiele razy, by obserwować biodra i barki swojego przeciwnika, zamiast jego rąk, ale w przypadku magów zdradzić ich mogą jedynie dłonie lub ramiona. Jeśli jego ciało jest chronione przed twoim ostrzem, spróbuj związać mu ręce lub powalić na ziemię. Nie jest to rozwiązanie ani eleganckie, ani honorowe, ale podczas walki z magiem nie ma miejsca na honor. Liczy się tylko przetrwanie.

— Fragment Medytacji o posługiwaniu się ostrzarni autorstwa fechmistrza Massachese’a de Jean-mienia, lektura obowiązkowa w Académie des Chevaliers