FANDOM

23 ferventis
Kiedy wyruszyłem do stolicy Rivanu, nie spodziewałem się, że dotrę tam w samym środku miejscowego festynu. Na ulicach aż się roi od rybaków i rolników, którzy ściągają tu z tej okazji z całej okolicy. Przekonałem się, że życie na wsi może przysparzać śmiertelnych wrogów. Widziałem na placu przed karczmą niejedną walkę na pięści. Nie wiem natomiast, jak można nazywać muzyką to, co tu grają. Przynajmniej mają świetne wino. Pewnie antiviańskie.

24 ferventis
Dobiłem targu. Kupiec miał na głowie więcej biżuterii, niż orlezjańskie damy na palcach obu rąk, ale jeśli ktoś chce ode mnie kupić jedwab za taką cenę, nie obchodzi mnie jego ubiór. Sabol, tytułujący się „Ana-Een”, to sympatyczny gość. Zaproponował, że pokaże mi wieczorem coś, co nazywają „Wszechzborem”.

Podobno dwa razy do roku do Dairsmuid zjeżdżają przywódcy poszczególnych wsi — znachorzy, których miejscowi zwą „mędrcami”[1]. Obradują, podpisują umowy handlowe i publicznie składają przysięgi wierności rivańskiej królowej. Umowy zawarte podczas Wszechzboru uważa się za szczególnie pomyślne. Sabol ostrzegł mnie, że zanim ci mędrcy wydadzą jakąś wiążącą decyzję, co bardziej porywczy adwersarze mogą próbować wyrównać stare porachunki. Będą też jednak biesiady, uroczystości wręczania prezentów, konkursy muzyczne i inne wiejskie głupoty. To by wyjaśniało, skąd tu takie tłumy. Miejscowy folklor może jednak zaskakiwać. Właśnie byłem świadkiem głośnego, publicznego pojedynku słownego, w którym dwóch jegomościów prześcigało się w coraz bardziej absurdalnych przechwałkach. Najbardziej twórczy łgarz otrzymał od tłumu gromkie brawa i kwietne wieńce! Z pewnością nie można odmówić Rivańczykom animuszu. W dodatku nie boją się napić z Tevinterczykiem.

***

Ha! Jakiś ofermowaty wieśniak zaczął mi grozić, kiedy wpadłem na niego podczas biesiady. Trochę ognia i spuścił z tonu! Zrobiłem też wrażenie na damach. Jakże otwarte mają umysły... Tutejsze tancerki są po prostu fenomenalne! Muszę zapamiętać, żeby spytać właściciela o rocznik wina. Miało NIEBIESKĄ etykietę!

26 ferventis
Sprawdzać, kto śpi w moim łóżku. Za rok zabrać więcej ubrań.

— Fragment pamiętnika Beskorusa z Vyrantium, 9:32 Smoka

Przypisy

  1. Treść wpisu po raz pierwszy pojawiła się w książce Dragon Age: The World of Thedas jako uzupełnienie sekcji poświęconej Rivanowi, z której wyraźnie wynika, że „mędrcy” to w rzeczywistości tylko i wyłącznie kobiety, starsze wiosek, toteż podaną we wpisie formę męskoosobową należy uznać za błąd wynikający z nieznajomości kontekstu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki