Fandom

Dragon Age Polska Wiki

Kodeks: Loghain Mac Tir (Inkwizycja)

1649stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
„Zaliczyłem wasz test. Los ma najwyraźniej pokrętne poczucie humoru”

Loghain urodził się jako syn rolnika w czasach, gdy jego kraj znajdował się pod obcą okupacją. Jako młody chłopak dołączył do ruchu oporu, gdzie szybko ujawnił się jako geniusz taktyczny. Zaprzyjaźnił się z księciem Marikiem, ostatnim prawowitym następcą fereldeńskiego tronu, i razem poprowadził rebeliantów do zwycięstwa nad wojskami Imperium Orlais. Maric nadał przyjacielowi tytuł szlachecki, sam Loghain stał się zaś symbolem fereldeńskich ideałów ciężkiej pracy i niezależności.

Podczas starcia pod Ostagarem Loghain uciekł z pola bitwy, pozostawiając króla Cailana i Szarych Strażników na pewną śmierć.

Wrócił do Denerim i ogłosił się regentem swojej córki, królowej Anory, domagając się, by cały Ferelden ruszył z nim przeciw pomiotom, co wielu bannów niebywale zirytowało. Jego działania doprowadziły do wybuchu wojny domowej. Stronnicy Loghaina zmuszeni byli walczyć przeciw swym sąsiadom, którzy jego właśnie obwiniali o śmierć króla, a także przeciw tym wszystkim, którzy próbowali wykorzystać próżnię na szczytach władzy. Loghain został pokonany w pojedynku na zjeździe możnych i zmuszony do przejścia rytuału Dołączenia. Przeżył i już jako Szary Strażnik stanął do walki za Ferelden.

Loghain i Bohater Fereldenu walczyli razem przeciw arcydemonowi Urtemielowi, gdy ten zaatakował Denerim. Zabili go i zwyciężyli, kładąc kres Piątej Pladze, nim ta na dobre się rozpoczęła.

Uwagi Edytuj

  • Wpis do kodeksu odblokowany zostaje tylko jeżeli Loghain dołączył do Szarej Straży i przeżył walkę z arcydemonem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki