FANDOM

Magistrze Erimondzie,

Nie jestem niewyuczonym uczniem. Magowie Szarej Straży, którzy opuścili Krąg tuż po przejściu Katorgi, mogą wierzyć twoim wyjaśnieniom na słowo, ale ja byłam zaklinaczką na długo, zanim dołączyłam do Szarych Strażników.

To, że ofiary, śmierć, są koniecznie do związania demonów, ci przyznam. Wiesz o tym więcej niż ja i nie osądzam tego. Ale kwestia zachowania moich magów po związaniu demonów nadal mnie niepokoi. Ochoczo odpowiadają na moje pytania, ale słowa rzucają jak z pamięci, a kilku nie-magów narzekało, że ich towarzysze zdają się chłodni i nieczuli od czasu rytuału. Część tego zachowania jest naturalna, to ci przyznam — nie można zabić swojego druha i nie wyjść z tego zmienionym — ale jeśli jest w tym coś więcej, chcę to od ciebie usłyszeć.

Inkwizycja zmusza nas do działania. Kontynuuj rytuały. Jeśli musimy ich zniszczyć, nim udamy się na Głębokie Ścieżki, niech tak będzie. Ale nie okłamuj mnie, Erimondzie. Walczę z Plagą i żaden człowiek, Inkwizytor ani magister nie stanie mi na drodze.

— Clarel

Więcej z Fandomu

Losowa wiki