FANDOM

Napisał Varrik Tethras

Donnen Brennokovic się nie ceregielił. Zamaszystym krokiem przemierzył koszary i trzasnął drzwiami do gabinetu kapitan, nie zwracając uwagi na mijanych strażników.

Ledwie zaczęło świtać, a kapitan Hendallen już była zagrzebana pod górą dokumentów wyższą niż Vimmarki. Donnen widział jedynie jej ogniste włosy i wściekłe spojrzenie, które zatrzymało niejednego kieszonkowca na gorącym uczynku.

— Kapitanie, potrzebuję nakazu na hrabiego de Favre. — Ledwie wypowiedziawszy te słowa Donnen zrozumiał, że był to błąd.

— Brennokovic. — Kapitan wstała. W jej ustach nazwisko Donnena zabrzmiało jak trzask opadającej kraty. — Gdzie mój raport na temat zwłok na targu w Górnym Mieście? — Takim tonem można by zwracać się do małego urwisa, gdy pytający zna już odpowiedź i chce tylko przyłapać winowajcę.

— Złożę go, gdy tylko...

— Złożysz go natychmiast, strażniku. — Wyszła zza biurka. — W moich koszarach przestrzegamy procedur.

— Na mojej zmianie zamordowano sędziego — Donnen podniósł głos. Nigdy nie potrafił zachować spokoju w obecności kapitan. —Nie mam zamiaru pozwolić, by morderca odszedł wolno.

— Pozostawiłeś miejsce zbrodni, nie przeszukałeś dokładnie targu. — Hendallen zaczęta chodzić tam i z powrotem, a jej głos przybrał ostrość zimnej stali. — Narzucałeś się wdowie po sędzi. I prawie wyłamałeś drzwi hrabiego. — Odwróciła się, przeszywając go wzrokiem. — I to wszystko jeszcze przed świtem! Jeśli chcesz dostać nakaz, lepiej żebyś miał naprawdę dobre dowody, by to uzasadnić.

— Wiem, że hrabia nie mówi nam wszystkiego! — nalegał Donnen. — Przyprowadzę go tu i...

— Nie ma mowy. — Kapitan odeszła do jego krzesła. — Niczego nie masz. Nie będziesz aresztować człowieka na podstawie przeczucia, Brennokovic.

— Ależ! — zaprotestował. Kapitan uciszyła go gestem zza sterty papierów.

— Za dwa tygodnie pójdziesz na emeryturę, strażniku. Jeśli chcesz pozostać na służbie tak długo, by ją otrzymać, musisz przestrzegać procedur. Znajdź mi dowody i przestań marnować mój czas. Możesz odejść.

Powiązane wpisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki