FANDOM

Pierwszy z Kruków nie chciał mówić, nawet gdy przypalaliśmy mu stopy i zdzieraliśmy kozikiem skórę z twarzy i rąk. Wolał przegryźć język i zadławić się własną krwią.

Drugi z pojmanych powtarzał to, co już wiedzieliśmy: królowa Madrigal wybrała się na polowanie i nie wróciła na wieczorne uroczystości. Później znaleziono jej zwłoki przeszyte czterema stalowymi mieczami. Spytałem, co wie na temat jednego z tych mieczy, który był repliką Ostrza Miłosierdzia Hessariana. Więzień nic na ten temat nie wiedział, a przynajmniej tak utrzymywał. Skonał na łożu tortur, z łagodnym uśmiechem na ustach.

Trzeci z Kruków chyba zdał sobie sprawę, że nie wyjdzie z lochu żywy. Liczył na szybką śmierć, próbując rozzłościć mistrza Fiore. Wystawiał naszą cierpliwość na próbę, rzucając kąśliwe komentarze, kiedy mistrz Fiore próbował pracować. W pewnym momencie obraził jego matkę w sposób, którego nie wypada mi tu przytoczyć. Przyznam, że poczułem dla niego swoisty podziw za umiejętność zachowania zwięzłości mowy, a nawet pewnego dowcipu, w tak ekstremalnych okolicznościach. Wśród nieprzydatnych tematów, o których Kruk nam opowiadał, przewinęła się jedna istotna kwestia. Jego gildia musi dbać o reputację. Słynie z bezwzględności, skuteczności i dyskrecji. Czy zdołałaby utrzymać taką opinię, gdyby jej agenci nagminnie wyjawiali nazwiska swych mocodawców pod wpływem czegoś tak „błahego” jak tortury?

Ten wniosek sprawił, że się zastanowiłem. Przerwałem przesłuchanie. Po chwili namysłu dźgnąłem więźnia w serce, a czwartego i piątego z przetrzymywanych Kruków wypuściłem na wolność. Jeśli zdołamy od nich cokolwiek wyciągnąć, to na pewno nie przez zadawanie bólu. Zalecam więc zaprzestanie stosowania takich metod.

— Meldunek kapitana Aristide’a, któremu powierzono śledztwo w sprawie zabójstwa Madrigal – królowej Antivy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki