FANDOM

Kiedyś badałem Pustkę jako uczony, rozkładając ją na czynniki pierwsze jak szczura lub żabę na zajęciach dla dzieci. Byłem młody i pragnąłem potęgi, którą mogła dać Pustka. Na próżno starałem się rozrysować jej drogi, a kiedy to się nie udało, próbowałem je zabezpieczyć. W swojej arogancji zmagałem się z samą naturą Pustki. Jak można dokładnie określić sen? Jak można kontrolować myśl, by wędrowała zawsze w tym samym kierunku, od koncepcji do realizacji?

Dopiero kiedy porzuciłem swoje pragnienia i ukorzyłem się, Pustka otworzyła się na mnie. Duchy przybyły i wzięty na siebie rolę przewodników, moich latarni w ciemnościach. Na ich rozkaz drogi uspokajały się i mogłem kroczyć nimi raz za razem. Pokazano mi przestwór oceanów, zawierających nie wodę, lecz wspomnienia z umysłów śniących. Szybowałem wśród zamarłych chwil niczym po galerii obrazów doskonałych w każdym szczególe. Gdy badałem tę niemożliwą krainę, duchy trzymały mrok z dala ode mnie. Zacząłem im ufać, a nawet kochać, i dostrzegłem, jak moja miłość na nie wpływa. Aby poznać Pustkę, nie można próbować nad nią zapanować. To Pustka jest panią i nauczycielką. My zostajemy jedynie jej uczniami.

— Zapiski magistra Callistusa Taraevynu, znanego niektórym jako „Callistus Dotknięty Przez Pustkę”

Więcej z Fandomu

Losowa wiki