FANDOM

W ciemnościach, gdzie nie widzieliśmy nic, słyszeliśmy ich krzyki z odległości wielu mil. Kiedy pracowałem w gospodarstwie mego wuja w Bannorn, mieliśmy krowę, która wpadła do rowu i złamała nogę. Powinienem był pobiec po pomoc, ale uznałem, że wyciągnę ją bezpiecznie sam. Nie byłem jednak dość silny i za każdym razem, gdy próbowałem ją wyciągnąć, jej noga... wycie tej krowy dręczy mnie do dzisiaj i to właśnie tam słyszałem. Jakby ta jałówka przyszła po mnie, żeby urwać mi nogę i to powoli, bym wiedział, jakie to uczucie.

Ale widzisz, wszyscy słyszeliśmy co innego. Jeden z pozostałych powiedział, że w Ostagarze wpadł na pomioty i że słyszał krzyki istoty zwanej wrzaskiem. Inny opowiedział, że był to ryk smoka, jak ten bestii, która spaliła jego rodzinę żywcem. Wówczas wiedziałem, że mamy do czynienia z demonem. Ów nie tylko chciał nas nastraszyć – chciał, żebyśmy drżeli ze zgrozy. Żebyśmy uciekali ze strachu przed śmiercią.

I tak zrobiliśmy. Nawet nie potrafię opisać, jak demon wyglądał. Coś czaiło się w cieniu i choć byliśmy gotowi, jedna kiedy zabrzmiało to wycie, odwróciliśmy się i zbiegliśmy. Nie mogłem nad sobą zapanować. Prawie narobiłem w gacie, upuściłem miecz i zwiałem. Dopiero później zdałem sobie sprawę, że oddzieliłem się od reszty i że demonów było więcej, głodnych mych łez przerażenia.

— Fragment raportu Harena, żołnierza armii Fereldenu, z roku 9:15 Smoka

Materiały badawcze Edytuj

Opracowano: Zwiększenie obrażeń przeciwko demonom

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki