FANDOM

Powiem wam, co wiem o „Siedmiu”, tevinterskich magistrach, którzy podobno dawno temu weszli do Złotego Miasta.

Każdy z nich był kapłanem jednego z Dawnych Bogów. Każdy przyszedł na miejsce rytuału spowity całunem tajemnicy, skrywając swe prawdziwe imię nawet przed resztą członków grupy. Dawni Bogowie powiedzieli im, że zdołają wedrzeć się do Złotego Miasta i zająć tron Stwórcy... lecz tylko jeden z magistrów będzie mógł na nim zasiąść. Każdy z magistrów przyjął tytuł związany z rolą, jaką miał odegrać w odprawieniu rytuału. W niektóych tekstach zapisano, że mieli przywódcę: najwyższego kapłana boga Dumata, zwanego „Koryfeuszem”. Nie dowodził on grupą, lecz ją prowadził i koordynował wysiłki reszty, by dokonać magicznego wyczynu, którego nikt nie zdołał powtórzyć. Stworzyli wyłom w Pustce, weszli cieleśnie w sny i na zawsze zmienili oblicze świata.

Zapewne tych Siedmiu było pierwszymi pomiotami przeklętymi przez Stwórcę, jak uczy Pieśń Światła. A może nie. Podobno ci magistrowie od dawna nie żyją... lecz chodzą słuchy, że tak nie jest. Pomyśl tylko, co mogło się stać z umysłami takich istot: skażonych przez Plagę, strąconych z wyżyn swej pychy, pielęgnujących urazę i nienawiść przez ponad tysiąc lat. Gdzie tacy żyją? Kto cokolwiek o nich wie? Ktoś musi coś wiedzieć, skoro plotki nie ustają. Jakie skrywają sekrety i co zrobimy, jeśli któryś zostanie ujawniony? Przy odrobinie szczęścia nigdy nie będziemy musieli odpowiedzieć na te pytania.

— fragment dzieła Wątpliwości wobec Pieśni pióra magistra Vibiusa Agoriana

Więcej z Fandomu

Losowa wiki