FANDOM

Wszystkie nasze wyroby dedykujemy June, gdyż to on nauczył Lud giąć gałęzie drzew na łuki i szyć ubrania z futra i kory. Czy bez June mielibyśmy nasze aravele czy uprzęże dla hall?

Gdy Lud był młody, przemierzaliśmy lasy bez celu. Piliśmy z potoków, jedliśmy znalezione jagody i orzechy. Nie polowaliśmy, bowiem nie mieliśmy łuków. Nie ubieraliśmy się, gdyż nie potrafiliśmy prząść i szyć. Nocami drżeliśmy z zimna, a głodowaliśmy zimą, gdy cały świat pokrywał śnieg i lód.

Potem nadeszła Sylaise, opiekunka ogniska domowego, która dała nam ogień i nauczyła karmić go drewnem. June nauczył nas robić łuki, strzały i noże, dzięki czemu możemy polować. Nauczyliśmy się piec mięso upolowanych zwierząt nad ogniem Sylaise i odziewać się w ich futra i skóry. I Lud nie cierpiał więcej z zimna czy głodu.

— Opowieść Gisharela, opiekuna klanu Ralaferin.

Uwagi Edytuj

  • W Inkwizycji wpis zatytułowany jest June: Bóg rzemiosła, dodatkowo użyto w nim innych konstrukcji gramatycznych, m.in. odmieniając imię boga, zaś „korę”, zgodnie z oryginałem, zastępując „żelazodrzewem”.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki