FANDOM

Boska Rosamunda. Ciekawa historia. Rosamunda była najmłodszą wybraną Boską w dziejach; urodziła się w szlacheckiej rodzinie Montbelliard i była przygotowywana do roli Boskiej przez swoją poprzedniczkę, Boską Hortensję II.

Zapiski na jej temat opisują Rosamundę jako kobietę o promiennej urodzie, która niemal natychmiast porwała serca i umysły mieszkańców Orlais. Krótko po tym, jak została Boską, wśród kręgów szlacheckich Orlais zaczęły krążyć erotyczne grafiki i literatura umieszczające ją w roli głównej. Sytuacje przedstawiane w tych dziełach były całkowicie fikcyjne; Boska Rosamunda wiodła żywot niepokalany, ale zdaje się, że ta czystość jedynie wzniecała twórczy zapał „wyznawców”. Dla nich rzeczywistość była jedynie namolną istotą, którą można zepchnąć z urwiska, więc nie okazywali umiaru i przedstawiali Boską biorącą udział w czynnościach zarówno zakazanych, jak i często fizycznie niemożliwych.

Nadal istnieje kilka stron opisującego Rosamundę pamfletu w prywatnej kolekcji pewnej damy, która pozostanie anonimowa. Jedna strona opisuje, bardzo szczegółowo, „perfumowaną świątynię” Rosamundy. Reszta poświęcona jest codziennym uniesieniom przenajświętszej, do której później dołączają oddający jej cześć templariusze.

— Fragment Sekretów Boskiej autorstwa siostry Damson

Więcej z Fandomu

Losowa wiki