FANDOM

Ci, którzy chcieli zająć Niebiosa
Przemocą je zniszczyli.
Złoto w czerń się obróciło.
Ci, którzy niedgyś władali magią,
Najlepsi ze swej epoki,
Nie byli już ludźmi, lecz potworami.

— Pieśń Smutku 12:1

Grzech był akuszerką, która sprowadziła demony do tego świata. Magistrowie spadli ze Złotego Miasta, a ich los stał się udziałem całego świata. Nie byli bowiem sami.

Nikt nie wie, skąd przybyły pomioty. Te ponure karykatury ludzi żyją w najmroczniejszych miejscach, rosną w siłę i liczbę niczym plaga szarańczy. Podczas ataków często biorą jeńców, zaciągają swoje ofiary żywcem na Głębokie Ścieżki; większość dowodów sugeruje, że potem je pożerają. Podobnie jak pająki, pomioty wolą pożerać zdobycz żywcem. Być może rodzi je zwyczajnie ciemność. Niewątpliwie zło powiela się bez przeszkód.

Ostatnia Plaga nastąpiła w Wieku Wież, uderzyła raz jeszcze w serce Tevinteru i rozprzestrzeniła się na południe do Orlais oraz na zachód do Wolnych Marchii. Plaga dotarła aż do Fereldenu, ale usychanie i wypaczanie ziemi zatrzymało się daleko poza naszymi granicami. Tutaj pomioty nigdy nie były niczym więcej jak tematem legend. Na ziemiach północy jednak, szczególnie w Tevinterze i Anderfels, pomioty nawiedzają ostępy, polują na rolników z obrzeży i nękając osamotnione osady stanowią ciągłe zagrożenie.

— Fragment Fereldenu: Folkloru i historii autorstwa siostry Petryny, uczonej Zakonu

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki