Fandom

Dragon Age Polska Wiki

Kodeks: Historia Zakonu, rozdział 1

1649stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Imperium w płomieniach.

Pierwsza Plaga spustoszyła Imperium Tevinter. Oprócz zniszczeń spowodowanych przez mroczne pomioty, obywatele Tevinter musieli stawić czoła także temu, że zwrócili się przeciw nim ich właśni bogowie. Dumat, Dawany Bóg znany niegdyś jako Smok Ciszy, powstał, by uciszyć świat, a inni Dawni Bogowie, mimo rozpaczliwych błagań o pomoc, nie zrobili nic, by temu zapobiec. Obywatele Imperium zaczęli kwestionować swoją wiarę, mordować kapłanów i palić świątynie, aby ukarać bogów za to, że ci nie przyszli im z pomocą.

W tamtych czasach, mimo zniszczeń spowodowanych przez pierwszą Plagę, Imperium obejmowało swym zasięgiem praktycznie cały znany świat. Graniczyło z barbarzyńskimi plemionami i było dobrze przygotowane na najazdy i ataki z zewnątrz. Tak się jednak składa, że historia upadku Imperium rozpoczyna się w jego granicach.

Ludy zamieszkujące najdalej na północ i wschód wysunięte tereny Imperium powstały przeciwko swym potężnym władcom. Magistrowie Tevinter przyzwali demony, by z ich pomocą położyć kres tym niewielkim rebeliom. Płonące ciała zabitych pozostawili jako przestrogę dla tych, którzy ośmieliliby się buntować. Imperium zaczęło rozpadać się od wewnątrz, a masy rozwścieczonych i rozczarowanych obywateli dokonały tego, czego wrogie armie nie były w stanie zrobić przez całe stulecia. Jednakże magistrowie wierzyli w swoją moc i nie przyjmowali do wiadomości, że po tym, jak przeżyli Plagę, mogliby zginąć z ręki własnych poddanych.

Nawet po odparciu Plagi Tevinter dysponowało armią potężniejszą niż jakikolwiek inny kraj w Thedas. Problem polegał na tym, że armia ta była rozproszona, a jej morale słabło. Sytuacja Tevinter była tak fatalna, że barbarzyńcy Alamarri, których klany i obozy rozsiane były po całej Dolinie Fereldeńskiej na południowo-wschodnich rubieżach Imperium, po wielu latach ucisku rozpoczęli kampanią mającą na celu nie tylko wyzwolenie swych własnych ziem, ale także zniszczenie potężnego Imperium.

Przywódcami tej świętej kampanii byli potężny wódz barbarzyńców, Maferat, oraz jego żona Andrasta. Ich marzenia i ambicje miały już na zawsze odmienić oblicze naszego świata.

— Fragment Opowieści o zniszczeniu Thedas autorstwa brata Genitivusa, uczonego Zakonu.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki