FANDOM

Ród Threnholdów przejął kontrolę nad miastem wraz z nadejściem Wieku Smoka, niecały tydzień po tym, jak Maric Theirin odebrał tron Fereldenu z rąk Orlais.

Ponieważ zaraz potem wybuchła wojna domowa w Antivie (niesławna era „Trzech Królowych”), a w Imperium Tevinter doszło do zamachu stanu, wielu myślało, że Wiek Smoka przyniesie wielką zmianę. Być może była to ocena zbyt pochopna, ale w przypadku Kirkwall okazała się trafna. Wicehrabia Chivalry Threnhold, który zdobył to stanowisko dzięki prowadzonej przez siebie kampanii strachu, był fałszywym zbirem. Jego syn Perrin, który przejął po nim władzę w 9:14 Smoka, okazał się jeszcze gorszy.

Ponieważ wpływy z podatków spadały, Perrin Threnhold wykorzystał łańcuchy przyczepione do stojących w porcie Kirkwall „Bliźniaków” i za ich pomocą zablokował ruch morski, ściągając od przepływających orlezjańskich statków ogromne należności. Po zamknięciu drogi przez Morze Przebudzonych, Cesarstwo zagroziło inwazją i Zakon po raz pierwszy wykorzystał templariuszy do wywarcia presji na wicehrabiego. Do tego momentu templariusze nigdy nie sprzeciwiali się Threnholdom, mimo że dysponując największa siłą militarną w Kirkwall, mogli to zrobić. Jedyny zachowany komentarz komtura Guyliana odnośnie tej materii znaleźć można w liście do Boskiej Beatrix III. Brzmi on następująco: „Nie jest naszą sprawą mieszać się w politykę. Jesteśmy tu po to, by chronić miasto przed magią, nie zaś przed nim samym”. Oczywiście Boska, jako bliska znajoma cesarza, miała na ten temat inne zdanie.

W odpowiedzi na działania templariuszy, wicehrabia Perrin opłacił armię najemników i przystąpił do kontrataku. Rozkazał wziąć szturmem Katownię, a komtura Guyliana powiesić. Doszło do serii gwałtownych starć, których efektem było aresztowanie Perrina i odsunięcie jego rodu od władzy. Templariuszy okrzyknięto bohaterami i mimo że woleli oni nie mieszać się w sprawy Kirkwall, to od tej pory nie mieli już wyjścia. Zostali do tego zmuszeni. W 9:21 Smoka komtur Meredith mianowała nowym wicehrabią lorda Marlowe’a Dumara, ale sama także ma bezpośredni wpływ na decyzje dotyczące miasta.

— Fragment księgi Kirkwall: Miasto Kajdan autorstwa brata Genitivusa, 9:24 Smoka.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki