FANDOM

Moje nadejście dokładnie obserwowano. To nie był thaig nieprzywykły do pilnowania swoich granic. Odniosłem wrażenie, że gdybym był jednym z jego kuzynów z Orzammaru, nasze spotkanie skończyłoby się szybko i krwawo. Gdyby oczywiście w ogóle pozwolono mi przejść. Jak się okazało, był uprzejmy i skuteczny, i dobrze orientował się w cenach rynkowych wszystkiego, co oferował. Najwyraźniej izolacja nie wynika z obaw ani z pewnością z braku zainteresowania. Wśród jego towarów dojrzałem najnowsze materiały z Val Royeaux i tomy twórczości poety z Wolnych Marchii, który umarł trzysta lat temu. To jedynie wzmocniło moje wątpliwości dotyczące oficjalnej daty „ponownego odkrycia” Kal-Sharok głoszonej przez Zgromadzenie w Orzammarze. Nie wspomniałem o tym mojemu gospodarzowi. Choć byłem ciekaw, dostrzegłem coś niepokojącego. Muszę zaznaczyć, że on i jego pomocnicy okazali się uczciwymi profesjonalistami w każdym calu. Ale było coś, czego nie potrafię opisać. Choć przez większość czasu zasłaniał twarz kapturem, jednak kiedy dobiliśmy targu bez wstydu spojrzał mi prosto w oczy.

Przeżyłem czas Plagi. Czułem na sobie surowe spojrzenia Szarych Strażników i widziałem spaczenie pomiotów, na które polują. Dlaczego w tamtej chwili przypomnieli mi się jedni i drudzy, nadal nie potrafię wyjaśnić.

— Fragment o spotkaniu z Novase Sturhaldem w Kal-Sharok, autorstwa sir Evraina Abernache’a, szlachcica, uczonego i kupca.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki