FANDOM

Po pierwsze, musisz wiedzieć, że halle nie są naszymi sługami. Nie są one naszymi zwierzętami. To nasi bracia i siostry. Pamiętaj, że Ghilan’nain, pierwsza halla i matka ich wszystkich, była kiedyś łowczynią Ludu. Bez halli nie byłoby Dalijczyków.

Po drugie, musisz pamiętać, że halli nie można zmusić do robienia czegoś wbrew ich woli. Słyszałam opowieści o shemlenach, którzy natrafiwszy na stada, próbowali je schwytać wykorzystując liny i uzdy. Wielu shemlenów zginęło przeszytych porożami w wyniku swej głupoty. Nigdy nie zapominaj, że halle kiedyś niosły naszych rycerzy do boju. Zaciekła krew wojowników wciąż krąży w ich żyłach i prędzej walczyć będą do upadłego niż pozwolą się poniżyć. Niczym Dalijczycy, halle są dumne. Halla wie, kim jest, i nie pozwoli żadnej istocie wmówić jej, że jest kimś mniej.

Jak zatem zaprzęgamy je do naszych araveli? Jak je ujeżdżamy lub transportujemy na nich nasze ciężary? A jak sprawić, by brat, siostra albo przyjaciel wyświadczył ci przysługę? Prosimy. Jeśli zdobędziesz zaufanie halli, ona udzieli ci swojego błogosławieństwa. To uderzające, że ludzie nigdy nie proszą halli o przyjaźń. Ale to shemowie, a oni nie szanują niczego.

— Słowa Adary, opiekunki halli z klanu Ralaferin, do jej uczennicy

Materiały badawcze Edytuj

Opracowano: Zwiększenie obrażeń przeciwko bestiom

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki