FANDOM

Po wspaniałym odzyskaniu Dalii, stolica elfów stała opustoszała i w ruinie przez wiele lat, była azylem dla bandytów, rozbójników i wszelkiego sortu szubrawców. Ziemie te pozostały opuszczone aż do Wieku Błogosławionego, kiedy Alphonse Valmont, Lew we własnej osobie, ogłosił, że należy tu zbudować pałac, by uczcić bohaterskie czyny swoich braci, które przyczyniły się do pokonania armii fałszywego cesarza, Xaviera Drakona. Pierwotnie nazywany Château Lion, został zaprojektowany jako wspaniałe zacisze dla braci cesarza i ich rodzin.

Wokół pałacu powstało miasto Halamshiral. Pierwsze zapiski o jego istnieniu pojawiły się w Wieku Burzy, kiedy cesarz Cyril przyznał tytuł markiza sir Reginaldowi Montclair za „administrowanie Halamshiral”.

Elfie powstanie w Wieku Błogosławionym zniszczyło Château Lion. Kiedy cesarz Judicael je odbudował, nazwał nowe zacisze Pałacem Zimowym. Pałac zaprojektowano bardziej na użytek cesarza i jego najbliższej rodziny niż dalszych członków rodu Valmontów i stał się siedzibą cesarskiego dworu w najciemniejszych miesiącach zimy.

— Fragment Historii architektury Orlais, tom I autorstwa Elodie Ferrneau

Więcej z Fandomu

Losowa wiki