FANDOM

Ludzka osada Gwaren zbudowana jest bezpośrednio ponad krasnoludzkim przyczółkiem o tej samej nazwie. Przed pierwszą Plagą, w czasach, gdy Ferelden nie był jeszcze nawet państwem, a jedynie zbieraniną barbarzyńskich plemion, przyczółek ten służył za źródło soli i dawał krasnoludom dostęp do dróg morskich Amarantowego Oceanu. Krasnoludy, zawsze niechętne do wychodzenia na powierzchnię, zawarły z miejscowym teyrnem umowę, by zbudował port, i polegały na pomocy ludzi w transporcie dóbr między statkami a podziemną osadą. Uczyniło to Gwaren na pewien czas niezwykle bogatym miastem.

Gdy podczas Wieku Bóstw królestwa krasnoludów zdruzgotane zostały napaścią pomiotów i zamknięto Głębokie Ścieżki, przyczółek pod Gwaren opustoszał. Ludzka osada, na którą od lat łypały zazdrosnymi oczyma pobliskie plemiona barbarzyńców, została napadnięta i okradziona ze wszystkich bogactw.

Miasto jednak przetrwało i mimo swego odległego położenia wciąż było wartościowym źródłem ryb i drewna. Gwaren było pierwszą osadą wyzwoloną przez króla Marica i Loghaina podczas powstania fereldeńskiego i jako takie, zostało podarowane Loghainowi, gdy został teyrnem w roku 9:11 Smoka.

— Fragment księgi Ferelden: Folklor i historia autorstwa siostry Petryny, uczonej Zakonu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki