FANDOM

Maskotka le Masque du Lon. Nazwa jest żartobliwa, ale pamiątka jest powszechnie szanowana. Wielka Dama, bo tak również ją zwano, była ostatnim smokiem zgładzonym przez sir Koeniga – poprzedniego właściciela tej kawiarni. Koenig był niestrudzonym myśliwym. Dorastał w latach po wydarzeniach zwiastujących nastanie nowego Wieku, od których zresztą wzięła się jego nazwa. Podczas gdy inni odrzucali opowieści starożytnych nevarskich łowców smoków, uznając je za przesadzone, Koenig odkrył stopniowy wzrost liczebności i rozmiarów smoków. Był przekonany, że dzień prawdziwego powrotu legendarnych bestii dopiero nastąpi, a ówczesne okazy to jedynie młode, choć i tak groźne osobniki.

Zwyciężył w okrutny sposób, jednak dziś wiemy, że sir Koenig miał rację, choć wiedza ta przyniosła mu zgubę. Na ostatnie polowanie wyruszył o kilka lat za późno. Nam zaś pozostało uważać podczas podróży. Smoki, które były naszym zdaniem u szczytu swej potęgi, zapewne dopiero dojrzewały. Siostry madame Dziab-Ciach mogły pozostawić w odległych krainach swoje potomstwo.

— Wydarty fragment Podręcznego przewodnika dla wycieczki pieszej po stolicy pióra Philliama, Barda!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki