FANDOM

Nie możecie tkwić w przekonaniu, że magia jest wszechpotężna. Magia ma pewne ograniczenia i nawet najświetniejsi spośród magów nie są ich w stanie pokonać.

Nikt, na przykład, nie odkrył jeszcze sposobu podróżowania – czy to na większe, czy mniejsze odległości – innego niż mozolne stawianie jednej stopy przed drugą. To wina niezmiennej natury świata materialnego. Tak wiec nie, nie skoczycie sobie w sekundkę do Miranthous, żeby pożyczyć filiżankę cukru, ani nie wpadniecie magicznym sposobem do uczniowskiej bursy po esej, który „zapomnieliście” wziąć z biurka. Będziecie po prostu musieli przygotować się zawczasu.

Nawet gdy poślecie swe umysły do Pustki, ciała wasze zostaną na miejscu. Tę barierę udało się pokonać tylko raz, a zaklęcie wymagało użycia dwóch trzecich znajdującego się w posiadaniu Imperium Tevinter lyrium oraz krwi kilku setek niewolników. Rezultaty zaś były katastrofalne.

I na koniec, życie jest rzeczą skończoną. Naprawdę dobry uzdrowiciel może zawrócić człowieka znad przepaści, w której mroku czai się śmierć, gdy oddech i bicie serca ustały, ale dusza nadała kurczowo trzyma się życia. Kiedy jednak dusza opuści ciało, nie można jej już przyzwać z powrotem. I nie jest to kwestią braku umiejętności czy mocy. Taka jest po prostu rzeczywistość.

Z wykładów pierwszego zaklinacza Wenselusa.

Ciekawostki Edytuj

  • To, co w Dragon Age II wyglądać może na teleportację, nie jest nią w rzeczywistości – jest to szybkie przemieszczanie się podczas bycia niewidzialnym.
  • Szalony pustelnik w Początku zdaje się teleportować z zasięgu Strażnika. Jeżeli Morrigan obecna jest w aktywnej drużynie, tłumaczy, że jest to iluzja.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki