FANDOM

Wielka Misja: Dzień 1
Przybyłem do Szmaragdowych Mogił i zlokalizowałem pierwszy przypadek Zagrożenia. Założyłem w pobliżu punkt obserwacyjny, który pozwoli mi na nieprzerwane badanie tego zjawiska.

Wielka Misja: Dzień 2
Ten konkretny przypadek Zagrożenia wygląda na dużo mniej aktywny, niż ten w Lydes. Pulsuje z częstotliwością zaledwie 427 razy na godzinę. Emituje natarczywe brzęczenie zamiast przeszywającego gwizdu, jak ten w mieście. O ile pamiętam, siostra Euforbia opisała tamten odgłos jako podobny do „powietrza wyciskanego z nieszczelnego miecha.”

Wielka Misja: Dzień 5
Skończyło mi się miodowe pieczywo siostry Euforbii. Mam jeszcze ser, lecz wczoraj zebrałem trochę żywności. Za drzewami koło rzeki zauważyłem kolejne Zagrożenie. Można je określić jedynie słowem „burzliwe”. Muszę je dokładniej zbadać. Jeśli Misja ma się udać, muszę dowiedzieć się wszystkiego, co tylko możliwe.

Wielka Misja: Dzień 6
„Burzliwe” Zagrożenie dokładnie co godzinę i piętnaście minut wydaje odgłosy przypominające rozdrażnionego kota. Otaczają je cztery widmowe demony. Nazwałem je: Primus, Secundus, Tertius i Głuptas. Pierwsze trzy okrążają Zagrożenie niczym straż na patrolu. Głuptas chodzi za nimi, lecz często zatrzymuje się i rusza w innym kierunku. Z rzadka obraca się wokół, jak zagubiony człowiek, próbujący odnaleźć drogę.

Wielka Misja: Dzień 8
Muszę zachować ostrożność; przebiegający jeleń zwrócił uwagę Głuptasa. Tym razem wykazał on ogromną determinację. Prawie poczułem dumę, którą szybko zastąpił ból, gdy ujrzałem, co stało się później. Jelenie nie powinny się wyginać w ten sposób.

Wielka Misja: Dzień 10
Widziałem kolejne Zagrożenie dalej w dół rzeki. Wygląda na to, że dopiero powstało. Nie ma demonów. Chyba wystarczy mi wiedzy o zachowaniu Zagrożeń, aby jakieś zniszczyć. Spróbuję tego na świeżym egzemplarzu. Ostrożność będzie tu kluczowa.

Ostatni wpis, nabazgrany niewyraźnym pismem i poplamiony krwią.

Wielka Misja: Ostatnia próba
Tyle się nauczyłem od czasu pierwszego dnia na tej grani. Wydawało mi się, że wiem dość, by spróbować kontaktu z Zagrożeniem, dotknięcia go. Nie udało się. Instrumenty nic nie pomogły. Nie miały najmniejszego wpływu na Zagrożenie. Jesteśmy zgubieni.

Muszę się na chwilę położyć.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki