FANDOM

Z traktatu o lyrium i jego różnych postaciach. Wyróżnia się jeden fragment ze słowami Kihma:

Środki i ich użycie przez templariuszy są znacznie silniejsze niż nawet susze wywołane przez magów i stanowią wyjątkowe zagrożenie dla niewtajemniczonych. Nie jest to coś, co wprowadza się stopniowo. To wielki napływ utrzymywany w ryzach przez codzienny rytuał.

Relacja:

Weszliśmy do tymczasowej świątyni i moi przyszli kompani zostali ustawienie jak gwardia honorowa – instruktor czekał, by mnie przyjąć. Zaproszono mnie, bym przeszedł między nimi, i wydawało się ważne, bym każdy krok postawił z własnej woli. Wszelkie wahanie byłoby znakiem, że nie jestem gotowy. Zagrzewali mnie głośno, klepali po ramionach, gdy przechodziłem. Gdy dotarłem do instruktora, ten odwrócił się do mnie. Przed nim stał eliksir, który przygotowałem. Kiwnął głową, jakby pytał, czy jestem gotowy, i odwzajemniłem gest. Spojrzenie miał poważne, gdy podniósł dłoń obleczoną kolczugą. Skąpana była w bezkształtnym blasku zbyt silnego lyrium, przetworzonego w nieznany mi sposób.

Ręce moich kompanów, nadal spoczywające na moich ramionach, już mnie nie witały, unieruchomiły moje ręce przy bokach. Poczułem rosnący niepokój, ale stłumiłem go jak wiele razy w trakcie mojej kariery. Instruktor przycisnął blask do mojej piersi i nagle wszystko zamieniło się w biały ból. Kiedy znów odzyskałem zmysły, zapanowało poczucie braterstwa i radości, ale również porozumiewawcze spojrzenia. Z każdym dniem czułem głód większy, niż kiedykolwiek doświadczyłem, i biada mi, gdybym go nie zaspokoił. Nie wyobrażam sobie, bym zdołał to znieść bez wsparcia zakonu templariuszy i jasnego celu.

(Potem następuje kilka instrukcji dotyczących obchodzenia się z lyrium.)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki