FANDOM

Czy my wiemy cokolwiek o tym Imshaelu? Skąd on się w ogóle wziął? Dlaczego mamy go słuchać? Z tego, co wiem, nie należy do zakonu, do tego jest w nim coś niepokojącego.

— Hayden

Haydenie,
Ciebie wszyscy niepokoją. Uspokój się. Oto co słyszałem: Imshael został przysłany, aby pomóc nam w nadzorze nad hodowlą czerwonego lyrium w kamieniołomie. Wspiera naszą sprawę i nic więcej się nie liczy.

Nie wściubiaj nosa gdzie nie trzeba, wykonuj swoje obowiązki i nie narażaj mu się.

— Conall

Fragment zapisków kapitana Fomiera:

W nocy przybyliśmy na miejsce. Natychmiast polecono mi nadzorować przejęcie i obsadzenie kamieniołomu w Sahrnii. Spytałem generała, po co nam kamieniołom, skoro te kryształy rosną wszędzie. Skład lokalnej gleby sprawi, że będą tu rosły szybciej i bujniej, a przynajmniej Przedwieczny tak sądzi. Nie pytałem, dlaczego. Generał nie lubi pytań. Prawdopodobnie sam nie wie.

Część moich ludzi uważa, że powinniśmy wziąć kamieniołom siłą. Generał nie określił, w jaki sposób mam zająć teren, więc postanowiłem zachować się subtelniej. Wszelkie podejrzenia zwiększą tylko szansę zjawienia się wojska, a może nawet tej nowo utworzonej Inkwizycji. Musimy jak najdłużej zachować tajemnicę.

Wczoraj zbadałem kamieniołom. Spokojnie tam. Podejrzewam, że popyt na luksusowy granit znacznie zmalał, od kiedy wybuchła wojna. Przyszedł mi do głowy pewien pomysł: tyle można zyskać za pośrednictwem handlu. Dlaczego tego nie wykorzystać?

Ktoś spisał trochę notatek na temat czerwonego lyrium w Emprise du Lion:

Byłem w Kirkwall, gdy zginęła Meredith. Skorzystała z mocy czerwonego lyrium w jej mieczu i została przez nią pochłonięta. Jednak my czerpiemy moc z lyrium i pozostajemy przy życiu. Fornier mówi, że w pierwszych dniach wiele osób zbyt szybko popadało w szaleństwo. Musimy wykorzystywać na tyle dużo lyrium, by nas zmieniło, lecz nie tyle, by całkowicie nas zniszczyło. Fornier sądzi, że Imshael jest tu kluczem. On coś wie o czerwonym lyrium; przy jego pomocy dłużej powstrzymamy skażenie.

Nazwał siebie ogrodnikiem. Czy tak to widzi? Uprawia czerwone lyrium, nawożąc je i karmiąc. Nie za szybko, nie za wolno.

Mój panie lmshaelu,
W Sahrnii jest pewien żołnierz imieniem Michel. Przybył zeszłej nocy i rozpytuje o twierdzę, a szczególnie o ciebie. Mówi ludziom, że jesteś demonem. Czy mamy go zatrzymać?

— Conall

Demonem? To straszne, że można tak kogoś nazwać.

Nie. Zostawcie Michela w spokoju. Dokonał wyboru; chętnie zobaczę, jak będzie próbował wprowadzić go w czyn... choć podejrzewam, że w ciągu tygodnia potknie się o własne dobre chęci.

— Imshael

Więcej z Fandomu

Losowa wiki