FANDOM

Przynoszę złe wieści. Pojawiły się pogłoski, że wszyscy nasi bracia i siostry Strażnicy w Fereldenie zginęli. Bez Szarej Straży nic nie stoi na przeszkodzie, by Plaga pochłonęła Ferelden. Później zapewne się rozprzestrzeni. Rozniesie się na północ, do Nevarry i Marchii, a potem przybędzie na zachód, do Orlais. Na jej czele będzie kroczyć Arcydemon, a jego śladem podążą tysiące pomiotów. Musimy być gotowi spojrzeć bestii prosto w oczy.
Wielu z was pytało, dlaczego wciąż jesteśmy tutaj, kiedy na wschodzie rośnie tak wielkie zagrożenie. Otóż powód jest niezmiennie ten sam. Polityka. Niedopowiedzeniem byłoby rzec, że państwa Ferelden i Orlais są ze sobą skłócone. Przypominają raczej psy i koty. My, Strażnicy, jesteśmy Orlezjanami tylko z kwaterunku, lecz przywódcom Fereldenu nie robi to różnicy. Ponoć król Fereldenu zmarł, a jego następca - Loghain Mac Tir - wydał dekret zabraniający Strażnikom wstępu do kraju. Mac Tir - bohater narodowy, który pomógł wypędzić z Fereldenu orlezjańskie armie - wyraził się o naszym bractwie dość jednoznacznie. Może wątpi w nasze umiejętności, a może jest głupszy niż podają księgi historyczne?
Właśnie dlatego musimy czekać, choćby nawet Ferelden zmierzał ku nieuchronnej zagładzie.

— Przemówienie konstabla Szarej Straży, Blackwalla z Val Chevin, wygłoszone do rekrutów w 9:30 Smoka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki