FANDOM

Tam, popatrzcie na Pałac Zimowy w Halamshiral. Spójrzcie na jego białe ściany i złote wieże, zbudowane na rozbitych marzeniach ludu. Naszego ludu.

Prorokini ludzi, Andrasta, była niewolnicą w Imperium Tevinteru jak nasi przodkowie. Kiedy powstała przeciwko niemu, powstaliśmy razem z nią. Razem walczyliśmy o naszą wolność. Z wdzięczności i braterstwa Andrasta obiecała elfom nową ojczyznę: Dalię. I chociaż prorokini zginęła, jej synowie dotrzymali obietnicy.

Nasz lud przybył z najdalszych zakątków Tevinteru, by osiedlić się na tej ziemi. Tutaj nasza podróż dobiegła końca. To było nasze Halamshiral. A gdy kładliśmy pierwszy kamień pod budowę miasta, nasz lud poprzysiągł, że żaden człowiek nigdy nie postawi stopy na tych terenach. Najwięksi z naszych wojowników poprzysięgli dotrzymać tej obietnicy. Przybyli jeden po drugim, przywołując imiona Elgar’nana i Mythal, Andruil i Ghilan’nain. Przed wszystkimi bogami poświęcili się Halamshiral i zostali naszymi obrońcami, naszymi Szmaragdowymi Rycerzami. Mieli zapewnić Dalii wolność.

I była wolna. Przez ponad trzy stulecia. Ale ludzie i ich nowy Zakon Andrasty nie zamierzali zostawić nas w spokoju. Naruszyli nasze granice. Wysłali misjonarzy, by szerzyli słowo ich prorokini. Szukali sposobu, by raz jeszcze ujarzmić Lud. Nasz sprzeciw ich rozgniewał.

Zniszczyli nas. Nawet Szmaragdowi Rycerze nie mogli odeprzeć potęgi najeźdźców. W imię Andrasty ludzie spalili Halamshiral i zmusili nas do rozproszenia. Zapomnieli, że dawno temu wyznawcy Andrasty i elfy maszerowali razem. Zapomnieli, że Andrasta nazwała Shartana „bratem”.

Utracona obietnica słowami Opiekuna Gisharela do młodych łowców z klanu Ralaferin na obrzeżach Halamshiral.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki