FANDOM

Valos atredum. W 23. roku panowania króla Ragnana Aeducana pewien starzec z kasty służących został oskarżony o kradzież pierścienia z szafirem, należącego do jego pracodawcy, lorda Dace. Służący został pozbawiony funkcji i wraz z rodziną wyrzucony na ulicę, gdzie wkrótce zmarł.

Syn zhańbionego służącego rzucił lordowi Dace wyzwanie do walki na Arenie, twierdząc, że jego ojciec stał się ofiarą okrutnej niesprawiedliwości i że przodkowie to potwierdzą. Lord Dace musiał przyjąć wyzwanie.

Na świętym kamieniu Areny szlachcic stanął naprzeciwko chłopca. Lord Dace miał wykonany przez siebie miecz i pancerz prapradziadka. Służący nie miał ani pancerza, ani broni. Kiedy ogłoszono początek starcia młody krasnolud walczył niczym stado wściekłych głębinowców. Złapał zaskoczonego lorda w niedźwiedzi uścisk, wytrącając mu z ręki miecz i palcami rozrywając zbroję. Powalił go na ziemię i tłukł, aż ten zaczął błagać o litość.

Chłopiec i jego rodzina wrócili na swoje miejsce w siedzibie rodu Dace. Nikt nie poddawał więcej uczciwości ojca młodego posługacza w wątpliwość. Przemówili przodkowie, a nikt nie zakwestionowałby ich słów.

Opowieść Rzeźbiarza Vortaga.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki