FANDOM

Alistair rządzi Fereldenem samodzielnie: Król Alistair Theirin został koronowany na władcę Fereldenu po zakończeniu Piątej Plagi. Wśród swojego ludu jest uznawany za bohatera ze względu na udział w pokonaniu pomiotu jako Szary Strażnik. Jest jedną z niewielu osób, które kiedykolwiek opuściły to tajemnicze bractwo, z pewnością zaś jedyną, która została później władcą państwa. Są w Fereldenie tacy, którzy twierdzą, że ród Theirinów wygasł wraz ze śmiercią króla Cailana, a ustnienie nieznanego wcześniej nieślubnego syna króla to kłamstwo, które miało umożliwić odsunięcie od władzy królowej Anory. Rządy Alistaira napotykają zatem wiele kłopotów, których źródeł szukać należy zarówno w granicach kraju, jak i w sąsiedzkim Orlais. Plaga znacząco osłabiła królestwo i wielu wierzy, że nieunikniony jest powrót rywalizacji między dwoma krajami.

Alistair rządzi z Anorą:

Alistair został wygnany:

Alistair pozostał w Szarej Straży: Szary Strażnik Alistair, bohater niedawnej Piątej Plagi, powszechnie uważany jest za tego, który wspólnie z Bohaterem Fereldenu zabił arcydemona i ocalił Thedas przed pomiotami. Plotka głosi, że Alistair jest następcą fereldeńskiego tronu, którego zrzekł się na korzyść królowej Anory, córki zdradzieckiego teyrna Loghaina.

Alistair pozostał w Szarej Straży i przeżył w Adamancie:

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki