Fandom

Dragon Age Polska Wiki

Kodeks: Żyła amrytu

1649stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Amrytu była czarodziejką słynącą ze swego talentu zielarskiego. Potrafiła warzyć magiczne mikstury, które łagodziły ból i objawy każdej choroby, a nawet przywracały do życia stojących na skraju śmierci. Gdy wieści o jej talentach się rozprzestrzeniły, Amrytu stała się obiektem polowania. Uciekła, odmawiając dołączenia do Kręgu. Templariusze ruszyli za nią w pościg, aż dotarli do granic Zachodniego Podejścia. Wiedząc, że ma nad templariuszami mniej niż pół dnia przewagi, Amrytu nie zatrzymując się pędziła dalej. Gdy templariusze dotarli na skraj pustyni, zatrzymali się i zawrócili, przekonani, że na piaszczystym, rozpalonym odludziu Amrytu czeka pewna śmierć.

Amrytu jednak nie umarła. Na piechotę pokonała całe pustkowie, żywiąc się dziwnymi roślinami, wysysając wodę odnajdowaną w zagrzebanych pod piaskiem korzeniach. Podczas tego długiego marszu odkryła zioło, które znamy dziś pod nazwą żyły amrytu. Zabrała je ze sobą, dokładnie przebadała i zaczęła uprawiać. Obszerne notatki Amrytu na temat pustynnych roślin, w tym także żyły amrytu, dotarły w końcu do Białej Iglicy, gdzie uznano, że za jej dokonania należy nagrodzić Amrytu wolnością. Pozwolono jej żyć tak, jak chciała, musiała tylko poddać się rytuałowi Katorgi.

— Fragment Kompendium botanicznego autorstwa Ines Arancii, botaniczki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki