FANDOM

„Jestem kimś więcej niż tylko szpiegiem i znacznie więcej niż tylko elfem”

Katriela[1]orlezjańska bardka, a zarazem kochanka księcia Marica Theirina w czasach, kiedy przewodził armii powstańców. Miała porcelanową skórę, kręcone blond włosy i skośne, nieprawdopodobnie zielone oczy. Nosiła skórzany strój, który podkreślał jej wdzięki. W rękawie chowała sztylet.

Udział Edytuj

Katriela zostaje zatrudniona z Val Chevans przez Severana, żeby uwiodła księcia Marica i zaprowadziła go w pułapkę pod Zachodnim Wzgórzem. Przyszły władca Fereldenu ratuje elfkę przed gwałtem w Gwaren, a następnie zyskuje od niej fałszywe informacje. Niedługo potem spędzają razem noc w namiocie. Wraz z biegiem wydarzeń, Katriela zaczyna zastanawiać się, czy nie czuje do Marica czegoś więcej. Nie przeszkadza jej to jednak nadal prowadzić jego armię na pewną rzeź. Podczas bitwy elfka dowiaduje się o zmianie warunków umowy zawartej między nią a Severanem – Maric zamiast zostać pochwycony, ma zostać umrzeć. Mimo jej protestu, podczas spotkania z posłańcem, który dostarczył jej informacje, dochodzi do walki. Katriela stwierdza, że jej umowa została zerwana. Postanawia ratować Marica i jego przyjaciół. Wówczas zdaje sobie sprawę, że zakochała się w księciu.

Na Głębokich Ścieżkach stara się wyjawić Maricowi prawdę o tym, kim jest i z czyjego polecenia działała, jednak ten nie dopuszcza jej do słowa twierdząc, że nie ma to dla niego większego znaczenia. Ważne, że uratowała jego przyjaciół i pozwoliła mu zrozumieć, czym jest prawdziwa miłość. Loghain i Rowan uważali jej zachowanie za zbyt podejrzane.

W końcu Katriela postanawia skonfrontować się z Severanem, żeby ostatecznie odstąpić od zawartej umowy. Mężczyzna argumentuje, że kontrakt z bardem nie może zostać zerwany, dopóki zadanie nie zostanie wypełnione. To jednak zmieniło się w momencie, kiedy zmienił warunki umowy. Honor elfki nie pozwala zabić jej Severana, więc postanawia go otruć, żeby zyskać czas na ucieczkę. Radzi magowi, żeby opuścił Ferelden zanim jego powiązanie z uzurpatorem ześle na niego klęskę.

Katriela wiedziała, że była śledzona na polecenie Rowan i Loghaina, dlatego wcześniej zostawiła Maricowi instrukcje jak zabić maga. Mimo tego postanowiła skonfrontować się z księciem, ponieważ ufała jego osądowi. Była tak przepełniona żalem za swoje czyny, że była w stanie ponieść śmierć. Jej uczucie względem Marica było prawdziwe. Loghain chciał, żeby zginęła, ponieważ nauczy to księcia, jak być prawdziwym królem. Maric był nieświadomy faktu, że Katriela udała się do pałacu tylko po to, żeby zerwać kontrakt i pod wpływem impulsu i negatywnych emocji zabił ją. Książę żałował tego czynu do końca swojego życia, zwłaszcza gdy odnalazł pozostawiony przez nią list.

CiekawostkiEdytuj

Przypisy

  1. W Powołaniu zachowano jej oryginalne imię, Katriel, podczas gdy w Początku zostało ono „spolszczone” poprzez dodanie „a”.