FANDOM

Kasandra Allegra Portia Calogera Filomena Pentaghast – postać w Dragon Age II, bohaterka filmu anime Dragon Age: Dawn of the Seeker, towarzyszka w Dragon Age: Inkwizycja i opcja romansowa dla Inkwizytora płci męskiej oraz potencjalna następczyni Boskiej Justynii V.

PrzeszłośćEdytuj

Kasandra Pentaghast pochodzi z nevarskiej rodziny królewskiej, jest również Poszukiwaczką w Zakonie, która zainteresowana jest Hawkiem. Wierzy, że zrozumienie działań Hawke'a może być kluczem do powstrzymania Wojny, która grozi pochłonięciem całego Thedas.

UczestnictwoEdytuj

Dragon Age: Dawn of the SeekerEdytuj

W filmie Kasandra jest główną bohaterką. Broni Boską przed spiskiem magów krwi, zbuntowanego templariusza i wielkiej kapłanki, za co zostaje nadany jej tytuł Bohaterki Orlais.

Dragon Age IIEdytuj

W imieniu Zakonu, Kasandra przesłuchuje Varrica, po tym, jak Hawke stał/a się Bohaterem. Rozmawia z nim w starej posiadłości Amellów, pokazując, że Hawke już dawno opuścił Kirkwall, zanim Poszukiwacze rozpoczęli poszukiwania Strażnika oraz Hawke. Kasandra początkowo wierzy, że Bohater przybył do Kirkwall w celu szerzenia nienawiści względem Zakonu.

Podczas gdy krasnolud opowiada o dojściu Hawke do władzy w Kirkwall, opinia Kasandry o Czempionie się zmienia; jeśli Hawke jest mężczyzną, mówi o jego bohaterskich czynach z nutką sympatii. Jeśli Hawke jest kobietą, wyraża ona szacunek dla czynów, które zrobiła. Kiedy historia dobiega końca, Kasandra dochodzi do wniosku, że głównym powodem wszystkich działań Hawke, była Komtur Meredith, choć Varric sugeruje, że powodami mogą być posążek z lyrium lub Anders. Na pytanie o miejsce pobytu Hawke, wierząc, że Hawke może powstrzymać rozrastający spór między magami i templariuszami, Varric przyznaje, że nawet nie wie, gdzie on/ona się znajduje, jednak wątpi, iż jego przyjaciel nie żyje. Ostatecznie Kasandra zostawia go i opuszcza Kirkwall z Lelianą.

Dragon Age: InkwizycjaEdytuj

Po rozdarciu Zasłony odnajduje protagonistę, który jest jedynym ocalałym tejże tragedii. Po utworzeniu Inkwizycji dołącza do niej, by przywrócić świat do normy.

CiekawostkiEdytuj

  • Podczas rozwoju Dragon Age II, jej włosy zostały zmienione z długich i czarnych na krótkie i białe, aby ostatecznie nadać jej krótką fryzurę w czarnym kolorze.
  • W Dragon Age: Redemption Nyree wyznaje, iż walczyła kiedyś u boku templariuszki o imieniu Kasandra. Cairn przyznaje, iż Kasandra jest przełożoną zakonu Poszukiwaczy. Oboje mają racje, bo Poszukiwacze są wybierani spośród Templariuszy.
  • W Inkwizycji jest wielką fanką serii książek Varrika z serii Tarczą i mieczem, choć bardzo się tego wstydzi.
  • W Inkwizycja u Kasandry widać warkocz, którego nie było w Dragon Age II.

GaleriaEdytuj

Zobacz też Edytuj

Inkwizycja logo.png Członkowie drużyny i doradcy w Dragon Age: Inkwizycja Inkwizycja logo.png
Członkowie drużyny: Żelazny BykBlackwallDorian PavusKasandra PentaghastVarrik Tethras
VivienneSeraSolasCole
Doradcy: Cullen RutherfordLelianaJózefina Montilyet

Więcej z Fandomu

Losowa wiki