Fandom

Dragon Age Polska Wiki

Kalenhad Theirin

1649stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
„Gdyby więcej ludzi kierowało się honorem, może byśmy nauczyli się ufać sobie w wystarczającym stopniu, by móc razem żyć”

Kalenhad Theirin, znany również jako Kalenhad Wielki – wojownik, który zjednoczył wojujące ze sobą klany Alamarri w jeden naród, a następnie został pierwszym królem Fereldenu.

Ród Theirinów wywodzi się od Kalenhada, co oznaczy, że na tronie Fereldenu – za wyjątkiem okresu orlezjańskiej okupacji w Wieku Błogosławionego – zawsze zasiadali jego potomkowie.

Historia Edytuj

Kalenhad urodził się w roku 5:10 Świętych jako trzeci syn kupca z Wysokoża. Został wysłany jako giermek do sir Forannana, swojego dalekiego kuzyna, będącego rycerzem arla Tenedora. W owym czasie trwała wojna zjednoczeniowa, w której wielu arlów i teyrnów walczyło ze sobą, aby pokonać rywali i zostać królem Fereldenu. Gdy arl Tenedor został oblężony na Wschodnim Wzgórzu przez arla Myrddina. Zaprosił on Tenedora na pertraktacje, ten wysłał jednak Kalenhada, aby podawał się za niego. Myrddin zamierzał zabić arla podczas negocjacji, Kalenhad wyjawił jednak swoją tożsamość, czym zaimponował Myrddinowi honorem i odwagą, tak więc zaproponował mu zostanie jego giermkiem. Kalenhad odmówił, twierdząc, że Myrddin zamierzał pogwałcić prawo pertraktacji, jest więc człowiekiem pozbawionym honoru. Myrddin pozwolił wrócić Kalenhadowi do zamku, zanim rozpoczął oblężenie, w którym zginęli zarówno Tenedor, jak i Forannan, zaś Myrddin został pokonany przez Kalenhada w pojedynku. Wojownik oszczędził arla, ten zaś poprzysiągł mu służbę. Ziemie uprzednio należące do Tenedora trafiły w ręce Kalenhada.

W następnych latach Kalenhad odnosił kolejne zwycięstwa, a pod jego sztandarem gromadziło się coraz więcej sojuszników, w tym m.in. Aldenon, osławiony mag i dawny doradca Tenedora, który został doradcą Kalenhada, jego wierny giermek sir Tillers i legendarna wojowniczka lady Shayna. W roku 5:33 Świętych na drodze Kalenhada stał tylko Simeon, niesławny arl Denerim. Za namową Aldeona Kalenhad udał się do Lasu Brecilian, aby zwerbować Popielnych Wojowników. Udało mu się to zrobić, zyskując również poparcie templariuszy i magów z Kręgu. Magowie stworzyli dla niego srebrną zbroję, odbijającą zarówno strzały, jak i ostrza. Aldenon, rozwścieczony tym, że jego przyjaciel sprzymierzył się z Zakonem, opuścił go. W bitwie Kalenhad prawie zginął z ręki Simeona, został jednak ocalony przez lady Shaynę, która zabiła Simeona, sama została jednak poważnie ranna. W roku 5:33 Kalenhad został teyrnem Denerim, następnie ruszył przez Bannorn i zdobył zamek Redcliffe, będąc jedną z trzech osób, którym udało się to zrobić. W roku 5:42 Świętych Kalenhad zwołał zjazd możnych i został koronowany na pierwszego króla Fereldenu, zaś Mairyn, córka Myrddina, została jego żoną.

Pokój nie utrzymał się jednak długo – lady Shayna, podkochująca się w Kalenhadzie, uwiodła go eliksirem miłosnym otrzymanym od czarownicy, siostry Simeona. Mairyn, dowiedzawszy się o tym, powróciła do Myrddina, który zagroził wycofaniem swojego poparcia i wybuchem wojny domowej. Shayna wyznała Kalenhadowi, że zmanipulowała go używając zakazanej magii, ten jednak odmówił stracenia jej, rozwścieczając Myrddina. Shayna, wbrew poleceniom Kalenhada, udała się do królowej chcąc wynegocjować pokój, została jednak zabita przez dawnego arla. Król wyzwał teścia na pojedynek, w którym zabił go, aby pomścić śmierć Shayny, czym wywołał oburzenie arlów i szlachciców. Kalenhad, nie chcąc, aby młode państwo rozpoczęło wojnę domową, abdykował na rzecz swojego nienarodzonego syna – po narodzinach Weylana I zapoczątkowana została dynastia Theirinów. Po tych wydarzeniach Kalenhad zniknął na zawsze. Prawdopodobnie udał się na poszukiwania Marterela, ostatniego ucznia Aldenona, aby przekonać go, żeby wyjawił mu miejsce pobytu jego dawnego przyjaciela, tym niemniej nigdy nie widziano już ani Kalenhada, ani Aldenona.

W roku 7:88 Burzy Zakon uznał Kalenhada za jednego z Pomazańców.

Interpretacja qunari Edytuj

Qunari mają własną wizję tego, w jaki sposób Kalenhad doszedł do władzy. Zgadzają się z historykami Thedas, że urodził się w nędzy jako syn handlarza psami, który nie miał realnej władzy. Był jednak ambitny i starał się zdobyć wiedzę, dzięki której zyskałby moc. Zawierał układami z wieloma handlarzami, aż w końcu od pewnego skryby dowiedział się, że pewna wiedźma może zapewnić mu potęgę. Udał się z wiedźmą do jaskini, w której umierał wielki smok. Kalenhad użył sztyletu, aby zdobyć jego krew, a następnie wypił ją, zyskując moc, dzięki której był niepowstrzymany w walce. Część jego mocy została przekazana następnym pokoleniom, a dzięki niej Kalenhad był w stanie podbić Ferelden i założyć ród królewski, który przetrwał na przestrzeni Wieków.

Zobacz również Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki