FANDOM

Jose2.jpg

Karta tarota Józefiny

Jose.jpg

Karta tarota Józefiny

Józefina Cherette Montilyet – główna ambasadorka Inkwizycji. Jest jedną spośród trzech doradców naszego Inkwizytora. Jest także opcją romansowania dla obu płci dowolnej rasy w grze Dragon Age: Inkwizycja.

PrzeszłośćEdytuj

Józefina pochodzi z antivańskiego rodu szlacheckiego. Jest to wybitna postać w dyplomacji, tworząca relacje z wdziękiem, urokiem i starannymi łaskami. Przez lata pełniła funkcję ambasadorki Antivy na różnych dworach, dzięki czemu zaznajomiła się z polityką Orlais. Chociaż ma troje rodzeństwa, jest najstarszym potomkiem Montilyetów, a tym samym dziedziczką rodzinnej fortuny, przez co w wolnych chwilach zajmuje się rodzinnymi obowiązkami – głównie rozwiązywaniem kłopotów związanych z trwającym od ponad 190 lat zadłużeniem rodu i jego wygnaniem z Orlais. Józefina prosi Inkwizytora o pomoc w uporaniu się z zabójcami czyhającymi na głowę każdego, kto spróbuje cofnąć banicję Montilyetów. Bardzo dobrze radzi sobie z administracją i rozumie, że przywrócenie Inkwizycji do jej dawnej świetności jest niemożliwe bez poparcia najbardziej wpływowych postaci w Thedas. Na szczęście, Józefina zadowala się wyzwaniem i jest zaangażowana we własnym przekonaniu, że Inkwizytor jest ostatnią, najlepszą szansą Thedas na powstrzymanie chaosu, który go ogarnia.

Rodzina Montilyet była jednym z głównych mocarstw morskich w Antivie do rozpoczęcia Wieku Błogosławionego. Posiadali setki statków, w tym liczny kontyngent okrętów wojennych, rzekomo do dyspozycji marynarki królewskiej, w rzeczywistości sprawujący opiekę nad bezpieczeństwem ich statków handlowych. Ich ładunek był celem wielu Rivaińskich piratów, a Montilyetowie uwikłali się w wiele rywalizacji i wendet przeciwko nim. Mieli także silne więzi w Orlais do momentu kłótni z Du Paraquette'ami w kwestii małżeństwa i wierności, co doprowadziło do brutalnego konfliktu, szokujących zdrad i publicznych pojedynków. Montilyetowie zostali wygnani z Orlais, co znacznie uszczupliło ich fortunę. Gdy Józefina próbuje przywrócić swojej rodzinie status przedsiębiorczy w Orlais, staje się celem zabójców z Bractwa Spoczynku.

Józefina była bardem; zachęcona przez romantyzm, wybrała takie życie wraz z grupą innych szlachciców z Antivy. Jednak w trakcie misji, napotkała rywala również będącego bardem i zabiła go przez przypadek. Gdy zdjęła jego maskę, ujrzała, że ​​był to jej dawny przyjaciel. To zmusiło ją do rezygnacji z życia barda i przemocy w ogóle.

CiekawostkiEdytuj

  • Jak zdradza jej młodsza siostra Yvette na balu w Zimowym Pałacu, Józefina wciąż bawi się swoją kolekcją lalek.
  • Dawniej Józefina była bardem, ale porzuciła tę profesję, kiedy niechcący zabiła kolegę po fachu.
  • Józefinę stworzyła Sylvia Feketekuty.
  • Podczas rozgrywki ma 27 do 29 lat.

Zobacz też Edytuj

Inkwizycja logo.png Członkowie drużyny i doradcy w Dragon Age: Inkwizycja Inkwizycja logo.png
Członkowie drużyny: Żelazny BykBlackwallDorian PavusKasandra PentaghastVarrik Tethras
VivienneSeraSolasCole
Doradcy: Cullen RutherfordLelianaJózefina Montilyet

Więcej z Fandomu

Losowa wiki