Halle Elory - zadanie poboczne pojawiające się w Dragon Age: Początek.

Przydział Edytuj

Będąc w obozie Dalijczyków, Strażnik spotka elfkę Elorę odpowiedzialną za opiekę nad klanowymi hallami. Jest ona pewna, iż jedno ze stworzeń zostało zarażone przez wilkołaka, lecz nie jest w stanie znaleźć miejsca ugryzienia. Nie potrafi także uspokoić zwierzęcia, aby spytać je, co się stało. Rozmowa z Elorą rozpoczyna to zadanie.

Opis przejścia Edytuj

Notka: Jeśli przyjęto zadanie, a później sprzymierzono z wilkołakami, zadanie pozostanie w dzienniku i nie będzie go można wykonać.

Istnieje kilka różnych sposobów na wykonanie misji. Jeśli bohater lub obecny towarzysz ma przynajmniej 2. poziom umiejętności przetrwania, możliwe będzie uspokojenie halli, dzięki czemu Elora będzie wiedziała, co się z nią dzieje. Ewentualnie można oszukać elfkę i użyć perswazji, żeby przekonać ją do zabicia zwierzęcia, jeśli Strażnik ma przynajmniej 2.poziom przymusu.

W zależności od wyborów, zadanie może zakończyć się na jeden z trzech sposobów:

  • Uspokojenie halli dało Elorze możliwość poznania prawdziwego problemu  (halla martwi się o swojego chorego towarzysza) i uratowania stworzenia. Każdy członek drużyny z 2. lub wyższym poziomem przetrwania wystarczy do tego rozwiązania.
  • Zbadano lub spróbowano zbadać hallę, po czym okłamano elfkę i przekonano ją do skrócenia cierpień zwierzęcia. To rozwiązanie wymaga pomyślnego użycia opcji perswazji.
  • Nieudana próba okłamania Elory sprawi, iż przestanie ona rozmawiać ze Strażnikiem.
Notka: Jeśli rozpoczęto misję przez dialog "Dlaczego więc oddzieliłaś tego od innych?". otrzyma się automatycznie 200 PD. Po wykonaniu misji można zdobyć kolejne 200 PD lub nic, zależnie od wyborów.

Rezultat Edytuj

  • Jeśli halla została ocalona dzięki uspokojeniu jej, Strażnik otrzyma 200 PD.
  • Jeśli skrócono cierpienia stworzenia, Elora podaruje Strażnikowi poroże halli, które można dać Varathornowi, aby wykonał z niego amulet - Róg halli. Amulet może także zostać wykorzystany do handlu z pustelnikiem. Ta opcja nie zapewnia żadnego doświadczenia.
  • Jeśli spróbowano oszukać elfkę i to się nie powiodło, zadanie się zakończy, a Elora przestanie rozmawiać z bohaterem. Pozostali Dalijczycy będą zdezorientowani działaniem Strażnika.
  • Jeśli ukończono tę misję przed rozmową z Sarelem lub Lanayą, pominą oni swój początkowy dialog, mówiąc o halli, którą Strażnik wyleczył.

Nastawienie klanu Edytuj

To zadanie daje okazję, aby wpłynąć na nastawienie klanu względem Strażnika.

  • Wybór opcji "(Przetrwanie) (Zbadaj hallę.)", a następnie "(Perswazja) (Kłamstwo) Masz rację. To zwierzę cierpi." wymaga 4. poziomu przymusu, aby się powiodło. Niepowodzenie powoduje pogorszenie nastawienia klanu.
  • Wybór opcji "(Przetrwanie) (Spróbuj uspokoić hallę.)", która się powiedzie, poprawia nastawienie klanu.