FANDOM

Głusza Korcari – położony na południu Fereldenu chłodny obszar pokryty lasami i bagnami, którego rozmiary nie są dokładnie znane. Jak twierdzą zamieszkujący go Chasyndowie, dalej na południe rozciągają się zaśnieżona i pokryta lodem tundra, do której zapuszczają się jedynie plemiona barbarzyńskich koczowników. Większość mieszkańców południa nie daje wiary w relacje Chasyndów.

Głusza jest również domem Flemeth, legendarnej Wiedźmy z Głuszy, oraz jej córek. Na południe od samej głuszy leży niezbadany teren znany jako Mroczne Ziemie.

Historia Edytuj

Według miejscowych legend wieczna mgła spowijająca Głuszę nie jest naturalnym zjawiskiem atmosferycznym, a wynikiem klątwy. Przed wiekami, kiedy wilkołaki terroryzowały kraj, wielki arl wszedł do Głuszy i zabił każdego wilkołaka, jakiego napotkał, a przy okazji wielu Chasyndów. Chasyndka, wściekła po znalezieniu swoich martwych synów, wbiła sobie w serce jedno z ostrzy, od których zginęli. Z jej śmiertelnej rany wysączyła się mgła, która rozprzestrzeniła się po całej Głuszy, a była tak gęsta, że arl i jego ludzie na zawsze zgubili się w kniei.

W roku -410 Starożytności na południu Głuszy Korcari przybiła grupa kossithów, przybyłych prawdopodobnie zza Zamarzniętego Morza, i założyła tam kolonię. Jak twierdzą historycy, kolonia ta została zniszczona podczas Pierwszej Plagi, a część kobiet została porwana przez mroczne pomioty i zamieniona w matki lęgu, które wydały na świat pierwsze w Thedas ogry.

Udział Edytuj

Dragon Age: Utracony tron Edytuj

Podczas powstania fereldeńskiego książę Maric Theirin, dzięki pomocy Loghaina Mac Tira, zbiegł do Głuszy Korcari przed siłami orlezjańskiego króla uzurpatora Meghrena. W środku Głuszy Maric i Loghain napotkali wiele problemów, czując wielką ulgę, kiedy udało im się z niej wyjść. W tamtych czasach w Korcari obozowało również plemię Dalijczyków.

Dragon Age: Początek Edytuj

Strażnik wraz z Alistairem i pozostałymi rekrutami Szarej Straży zostaje wysłany do Głuszy celem zdobycia krwi mrocznych pomiotów i odnalezienia prastarych traktatów Strażników. Po dotarciu do dawnej twierdzy Straży okazuje się, że dokumenty zostały zabrane przez Flemeth, która oddaje je Strażnikom i nakazuje swojej córce Morrigan wyprowadzić ich na skraj Głuszy.

Po bitwie pod Ostagarem Strażnik i Alistair dochodzą do zdrowia w chatce Flemeth, która uratowała ich przed śmiercią na Wieży Ishal.

Zadania Edytuj

Główne Edytuj

Poboczne Edytuj

Wpisy do kodeksu Edytuj

Uwagi Edytuj

  • Microfost Windows Jedna z pułapek-potykaczek nie może zostać rozbrojona.
  • Po zakończeniu sceny przerywnikowej z Morrigan i Flemeth możliwe jest wrócenie do Głuszy, ale tylko przed przystąpieniem do rytuału Dołączenia, po którym dostęp do obszary zostanie bezpowrotnie zablokowany.

Ciekawostki Edytuj

  • Na oficjalnej mapie Thedas wypuszczonej przez BioWare nazwa „Głusza Korcari” została błędnie zapisana jako „Głusza Kocari”.

Zobacz też Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki