FANDOM

Fort Drakon – starożytna forteca wznosząca się w Denerim, będąca zarówno najstarszą, jak i najwyższą budowlą w mieście.

Historia Edytuj

Miejsce, w którym wznosi się Fort Drakon, było pierwotnie przyczółkiem Imperium Tevinter, którego magowie na szczycie góry wznieśli wieżę mającą symbolizować ich potęgę. W następnych wiekach wokół wieży wyrosło miasto Denerim, a gdy Tevinterczycy utracili kontrolę nad regionem, miejsce przechodziło w ręce kolejnych teyrnów. W czasach wojen klanów mieszkańcy miasta mogli wycofać się do fortu i schronić w nim. Ostatecznie jego zarządcą został arl Denerim. Obecnie stanowi garnizon denerimskiej straży miejskiej i więzienie, a jego aktualna nazwa fortu pochodzi od cesarza Kordillusa Drakona I.

Udział Edytuj

Dragon Age: Utracony tron Edytuj

Gdy w roku 9:2 Smoka, w ostatnich dniach powstania fereldeńskiego, orlezjański król uzurpator Meghren utracił Denerim na rzecz powstańców, wraz ze swoimi poplecznikami wycofał się do fortu. Udało im się go utrzymać przez sześć dni, zanim został zdobyty przez księcia Marica Theirina, prawowitego króla Fereldenu. Meghren przegrał stoczony na dachu fortu pojedynek z Marikiem, który ściął mu głowę i osadził ją na włóczni zatkniętej pod pałacem królewskim, jak Meghren zrobił to z głową Moiry Theirin, matki Marica.

Dragon Age: Początek Edytuj

W 9:31 Smoka Fort Drakon był świadkiem kolejnego historycznego wydarzenia w dziejach Fereldenu. Gdy Szaremu Strażnikowi Riordanowi nie udało się zabić arcydemona, przyszły Bohater Fereldenu dostał się na dach fortu, gdzie stoczył zwycięską walkę z Urthemielem, kładąc tym samym kres Piątej Pladze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki