FANDOM

Fen’Harel, znany także jako Straszliwy Wilkelficki bóg, który jako jedyny mógł chodzić pomiędzy bogami i Zapomnianymi. Oszukał oba klany bogów zamykając ich w swoich królestwach, przez co już nigdy nie mogli kontaktować się ze śmiertelnikami, co jest częstym wyjaśnieniem powodów, dla których elfi bogowie – a zwłaszcza życzliwi Stwórcy – nie pomogli uratować Arlathanu przed upadkiem. Fen’Harel rzekomo nigdy nie lubił elfiego ludu, a po zdradzie spędził stulecia w najdalszym zakątku świata, chichocząc szaleńczo.

Nazywany jest również Panem Oszustów, Wielkim Wilkiem, Wędrowcem po Zaświatach i Tym, Który Poluje Samotnie.

Relacje ze śmiertelnikami Edytuj

„Kiedy powiedziałem, że cię ocalę?” ― Fen’Harel

Dalijczycy zasadniczo uznają Fen’Harela za złego boga. Mówi się jednak, że w przeszłości Straszliwy Wilk był wzywany przez elfy, żeby pomagał im w różnych sprawach. Jednak jego pomoc zawsze miała swoją cenę. Mimo to często składano mu dziękczynne ofiary, bowiem zawsze dotrzymywał słowa. Była to także tradycja religijna. Jednak od upadku Arlathanu zaprzestano tych praktyk. W czasach współczesnych, posągi Fen’Harela są umiejscowione daleko od jakichkolwiek dalijskich obozów. Posągi przypominają o tym, że Dalijczycy muszą być ostrożniejsi i że muszą bronić się przed złymi duchami. Co więcej, opiekun nosi pierścień z żelazodrzewa przedstawiający zdradę Fen’Harela jako przypomnienie obowiązku chronienia klanu przed złym bogiem.

Prawda Edytuj

Straszliwy Wilk wcale nie był bogiem, lecz elfim magiem o imieniu Solas. Po zakończeniu nieznanej wojny, Solas powiódł elfy przeciwko Evanuris, elfiej radzie najpotężniejszych magów, którzy zazdrośni o moc i pozycję Mythal, zamordowali ją. Solas określił ją jako "głos rozsądku" wśród elfów, a Evanuris jako zaślepionych pychą uzurpatorów. Żeby ukarać ich za zabójstwo, stworzył Zasłonę i odciął ich od świata, w którym żyły elfy. Niestety odcinając Pustkę od rzeczywistego świata pozbawił elfy nieśmiertelności i ich wielkiej niegdyś mocy. Po tym zdarzeniu i upadku niegdyś wspaniałej cywilizacji elfów Wilk zapadł w długi sen, z którego budzi się kilka miesięcy przed wybuchem na Konklawe. Znalazł Kulę zniszczenia, lecz był za słaby, żeby ja otworzyć. Zakładał, że jeśli podłoży Kulę Koryfeuszowi, ten zginie przy próbie jej otwarcia, a Fen'Harel zdobędzie Kotwicę i zniszczy Zasłonę przywracając elfom nieśmiertelność i moc, kosztem życia wszystkich ludzi w Thedas. Gdy jego plan zawiódł, Solas dołączył do Inkwizycji, żeby zamknąć Wyłom. Kiedy się to udaje, a Kula zostaje zniszczona przy drugim zamknięciu Wyłomu, Solas znika poszukując kolejnego sposobu, by zniszczyć Zasłonę. Jak dowiadujemy się w Intruzie, przez dwa lata zbierał elfy w całym Thedas. Przy konfrontacji z Inkwizytorem wyjawia mu cały plan oraz mówi, że jest w stanie zniszczyć świat ludzi, jeśli elfy będą mogły żyć jak kiedyś. Przed zniknięciem w eluvianie, pozbawia Inkwizytora ręki, żeby rozrastająca się Kotwica go nie zabiła.

Wbrew późniejszym dalijskim legendom, Straszliwy Wilk wcale nie był zły. Chciał znieść niewolnictwo w Arlathanie i obiecywał, że kiedy zwycięży Evanuris, wszyscy elfi niewolnicy odzyskają wolność. Zależało mu na losach pradawnych elfów, dlatego zaniepokoił się, gdy rozsądna władczyni została zabita, a na jej miejscu mieli zasiąść aroganccy i chciwi magowie. Przydomek Straszliwy Wilk nadało mu właśnie Evanuris, a on przyjął go i z dumą nosił. Żeby go podkreślić zwykł chodzić w narzuconej na siebie wilczej skórze.

Legendy o Straszliwym Wilku Edytuj

Szlachcic i Straszliwy Wilk Edytuj

Fellassan: Żył sobie niegdyś młody szlachcic w starożytnym mieście zwanym Arlathanem. Niestety, tamtejszy elfi król stracił jedną z jego córek, ponieważ ukąsił ją wąż. Na uroczystości czuwania przy jej grobie młody szlachcic zauważył elfkę tak piękną i idealną, że jego serce pękło. Jednak zasady starożytnego Arlathanu nie pozwoliły mu z nią porozmawiać. Nie dowiedział się więc, kim owa elfka była, nie mógł się także udać do jej rodziny, by prosić o jej rękę. Młody szlachcic zanosił modły do wielu bogów, by ujrzeć elfkę raz jeszcze. Modlił się do Mythal, patronki miłości i do Dirthamena, Strażnika Tajemnic, po to, by ten wyjawił mu imię ukochanej. Błagał także Andruil, boginię łowów, aby pomogła mu zdobyć serce wybranki. W końcu złożył ofiarę dla Fen’Harela. Straszliwy Wilk odpowiedział jako jedyny. Tej samej nocy, we śnie, podpowiedział szlachcicowi, co powinien zrobić, żeby zobaczyć elfkę. Wiesz, co mu powiedział?
Briala: Zabij drugą córkę króla[1].

Zobacz też Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki