Fandom

Dragon Age Polska Wiki

Duncan

1649stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Duncanfereldeński komendant Szarych Strażników w latach 9:10–9:30 Smoka. Kiedy Urthemiel powstał i rozpoczęła się Piąta Plaga, Duncan zajął się dowodzeniem i rekrutowaniem nowych Szarych Strażników – najpierw Alistaira, a później Strażnika. Ginie u boku króla Cailana podczas bitwy pod Ostagarem.

Przeszłość Edytuj

Duncan jest Rivańczykiem – jego ojciec Arryn pochodził z Fereldenu, a matka Tayana z Rivanu. Duncan urodził się w Wysokożu, a potem przeniósł się z Fereldenu do Orlais, gdzie po śmierci rodziców został złodziejem żyjącym na ulicach Val Royeaux.

Po kilku latach został przyłapany przez pewnego mężczyznę kiedy próbował obrabować jego pokój w gospodzie. Mężczyzna zażądał aby Duncan oddał mu pierścień który znalazł, ale ten odmówił. Żaden z nich nie chciał ustąpić i doszło do walki podczas której Duncan poważnie zranił ów osobnika. Chcąc zmusić mężczyznę żeby się poddał przyłożył mu nóż do gardła. Umierając mężczyzna podziękował Duncanowi za odzyskany spokój.

Niedługo później został złapany przez orlezjańską organizację – okazało się, że osoba, którą zabił, była Szarym Strażnikiem. W celi odwiedziła go komendantka Szarej Straży z Orlais, Genevieve, starając się wcielić go w zakonu – chociaż alternatywą była śmierć, Duncan nie zgodził się. Tuż przed jego egzekucją komendantka powołała się na Prawo Werbunku, wcielając go do Strażników siłą.

Duncan, nieszczęśliwy, wielokrotnie próbował uciekać. Zaprzestał – z powodu poczucia wstydu lub obowiązku – dopiero kiedy dowiedział się, że zabity przez niego mężczyzna był narzeczonym Genevieve. Od tego też momentu zaczął poważnie traktować swoje obowiązki.

Udział Edytuj

Dragon Age: Powołanie Edytuj

Jako Szary Strażnik podejmował się wielu różnych zadań, dzięki czemu poznał m.in.: króla Marica, Fionę i Alistaira.

Wykonując różne zadania został uwięziony w Pustce, walczył też z Architektem. Wydostając się z Kul-Baras uwalnia Marica i Fionę, po czym zostaje złapany przez komendanta Remille’a i zaciągnięty do Wieży Kręgu z powodu Fiony. Chcąc chronić związek króla i czarodziejki, Duncan zabija komendanta i umożliwia dwójce zakochanych ucieczkę. Niedługo później zostaje mianowany drugim komendantem Szarej Straży w Fereldenie i służy pod rozkazami Polara, ślubując strzec Fionę, Marica oraz ich syna Alistaira.

Dragon Age: Początek Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W przerywniku filmowym, w którym Duncan zabija ogra, używa dwóch sztyletów, zamiast swojego standardowego wyposażenia – miecza i sztyletu.
  • Próbując dokonać na nim kradzieży kieszonkowej, aktywuje się unikalne opcje dialogowe.
  • Duncan posiada unikatowy zestaw pancerza, niedostępny dla żadnej innej postaci.
  • Chociaż Duncan walczy dwoma mieczami, zobaczyć można go z tarczą, co wskazuje, że kiedyś być może posługiwał się mieczem i tarczą.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki