Droga zaklinacza – zadanie poboczne pojawiające się w Dragon Age: Inkwizycja, pozwalające Inkwizytorowi będącemu magiem zdobyć specjalizację zaklinacza.

Przydział Edytuj

Po ukończeniu głównego zadania Quest-DAI Z popiołów przy stole narad w Podniebnej Twierdzy dostępna stanie się operacja Specjalizacje Inkwizytora. Po jej wykonaniu do twierdzy przybędzie trzech Instruktorów. Aby poznać specjalizację zaklinacza należy porozmawiać z komendantką Helaine.

Opis przejścia Edytuj

Aby nauczyć się specjalizacji, Inkwizytor musi zdobyć następujące przedmioty

Zapiski znaleźć można na stoliku w pobliżu miejsca, w którym przebywa Vivianne (nad salą tronową) lub nabyć od kupca Willvana w południowym Val Royeaux.

Lazuryt występuje na Zachodnim Podejściu, Świętych Równinach i Syczących Pustkowiach. Powierzenie operacji „Zapasy z Syczących Pustkowi” Józefinie lub Cullenowi daje szansę na zdobycie lazurytu jako nagrody za jej wykonanie. Najłatwiejszym sposobem zdobycia surowca jest jednak udanie się do Czarnego Emporium, gdzie w składzie rzemieślniczym nabyć można nieograniczoną jego ilość za 84Waluta za sztukę. Jeżeli odblokowano odpowiednie profity Inkwizycji w zakładce „Znajomości”, sprzedawany będzie on taniej.

Esencje ognika

Położenie czystych ogników na mapie Jałowych Mokradeł

Esencję ognika znaleźć można po pokonaniu czystych ogników na Jałowych Mokradłach w regionach stary trak, granitowy cypel i Iglice Łez. Może ona stanowić również łup z zamykanych szczelin. Po odblokowaniu profitu „Krótka lista” kupiec Barnabus w Val Royeaux może posiadać nieograniczoną ilość esencji po 20Waluta za sztukę. Asortyment jego sklepu zmienia się wraz z każdym wejściem do miasta.

Po zebraniu wszystkich przedmiotów wykonaj z nich rękojeść duchowego ostrza, zanieś ją komendantce Helaine i potwierdź chęć nauczenia się specjalizacji zaklinacza.