Dragon Age Polska Wiki

Droga łupieżcy

1649stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Droga łupieżcy – zadanie poboczne w Dragon Age: Inkwizycja, pozwalające Inkwizytorowi zdobyć specjalizację łupieżcy.

Przydział Edytuj

Po zdobyciu przez postać 10. poziomu doświadczenia w dzienniku automatycznie dostępne stanie się zadanie Quest-DAI.png Specjalizacje Inkwizytora. Przy stole taktycznym należy zlecić odpowiednią operację, dzięki czemu w Podniebnej Twierdzy pojawią się nauczyciele. Po ich przybyciu udaj się na blanki i porozmawiaj z Łamaczką Thrain, wyrażając zainteresowanie nauczeniem się specjalizacji łupieżcy.

Uwaga: możliwe jest przyjęcie wszystkich trzech zadań specjalizacji, ale ostatecznie nauczyć można się tylko jednej.

Opis przejścia Edytuj

Aby nauczyć się specjalizacji konieczne jest wypicie naparu ze smoczej krwi, jednak wcześniej we własnym zakresie należy zdobyć odpowiednie składniki:

  • Zapiski na temat metod łupieżcy znaleźć można w tawernie Podniebnej Twierdzy w księdze leżącej obok Żelaznego Byka. Jeżeli Inkwizytor nie zwerbował Byka, odpowiednią księgę zakupić może w Val Royeaux u sprzedawcy książek.
  • Elementarze naparów to łup, który znaleźć można po zabiciu łupieżców przebywających w Crestwood.
  • Swędzirośl to ziele popularne w Thedas, które znaleźć można m.in. na Świętych Równinach i Szmaragdowych Mogiłach.
  • Smoczą krew zdobyć można zabijając smoka albo smoczęta. Ponieważ w momencie odblokowania zadania poświęconego specjalizacjom postać znajduje się na 10. poziomie, a najsłabszy smok w grze – fereldeński mrozogrzbiet – na 12. poziomie, najlepiej jest zabić o wiele słabsze smoczęta. Spotkać można je m.in. na Zaziemiu w Dolinie Lady Shayny – po wejściu do niej postać zaatakowana zostanie przez smoka, będzie on jednak tylko krążył w powietrzu i pluł ognistymi kulami, które należy omijać, aby nie odnieść obrażeń. Kiedy smok odleci dalej, możliwe jest swobodne eksplorowanie okolicy i zabicie smocząt. Smoczęta, niepilnowane przez dużego smoka, występują również na Wybrzeżu Sztormów – aby się do nich dostać, należy zejść na plażę, przejść przez nią, a następnie kierować się w górę.
Po zdobyciu wszystkich niezbędnych składników podejdź do dowolnego stołu zaopatrzeniowego i stwórz napar, a następnie wróć do Łamaczki Thrain i zadeklaruj ostatecznie chęć nauczenia się specjalizacji łupieżcy – po wykonaniu tej czynności niemożliwe będzie nauczenie się innej specjalizacji, a w przypadku wykonywania zadań Quest-DAI.png Droga czempiona i Quest-DAI.png Droga templariusza zostaną one automatycznie zakończone.