FANDOM

Dragon Age: Utracony tron (ang. Dragon Age: The Stolen Throne) – powieść stanowiąca prequel dla gry Dragon Age: Początek, napisana przez scenarzystę BioWare Davida Gaidera i stanowiąca wprowadzenie do uniwersum Dragon Age.

Utracony tron doczekał się powieści stanowiącej jego kontynuację, Dragon Age: Powołanie.

Opis Edytuj

Kiedy matka młodego Marica, ukochana Królowa Rebeliantka, zostaje zdradzona i zamordowana przez niewiernych szlachciców, ten musi poprowadzić armię i podjąć próbę uwolnienia królestwa spod jarzma obcego tyrana. Władzę dzierżą najokrutniejsi, a udręczony lud pragnie sprawiedliwości.

Książę bez królestwa, oszukany i zdradzony, staje w szeregach rebelii. Jego sojusznikiem jest młody banita Loghain oraz Rowan – piękna wojowniczka, przyrzeczona mu od urodzenia na żonę.

Otoczony przez zdrajców i szpiegów Maric musi nie tylko przeżyć, ale wypełnić swoje przeznaczenie: uwolnić Ferelden i przywrócić swój ród na utracony tron.

Postaci Edytuj

Miejsca Edytuj

Akcja powieści rozgrywa się w różnych miejscach w Fereldenie, w tym m.in. w Gwaren, Zachodnim Wzgórzu i na Głębokich Ścieżkach.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki