FANDOM

Dragon Age: The Masked Empire – powieść napisana przez scenarzystę BioWare Patricka Weekesa, opisująca wybuch orlezjańskiej wojny domowej.

Opis Edytuj

Celene, cesarzowa Orlais, zasiadła na tronie najpotężniejszego narodu w Thedas dzięki mądrości, dowcipowi i bezwzględnej manipulacji. Cesarstwu, które wprowadziła w wiek oświecenia, grozi nieuchronna wojna pomiędzy templariuszami i magami, jak również bunt ze strony uciskanych elfów. Aby ocalić Orlais Celene musi za wszelką cenę pozostać na tronie.

Wielki książę Gaspard, legendarny orlezjański kawaler, wygrał niezliczoną ilość bitew za cesarstwo i cesarzową. Czy walczył na próżno? Kiedy wraz z upadkiem Kręgu wybucja chaos, Gaspard zaczyna wątpić w to, czy dyplomatyczne podejście Celene wobec magów i zbuntowanych elfów pomoże zachować bezpieczeństwo cesarstwa. Być może aby Orlais odzyskało dawną świetność potrzeba nowego przywódcy, wychowanego w duchu kodeksu kawalera.

Briala była służką Celene odkąd obie były dziećmi, subtelnie wykorzystując swoje stanowisko, żeby polepszyć żywot elfów zamieszkujących Orlais. Jest pośredniczką, szpiegmistrzynią i kochanką Celene, ale gdy polityka zmusza cesarzową do wybrania pomiędzy prawami pobratymców Briali a orlezjańskim tronem, Briala musi zdecydować, wobec kogo zachować lojalność.

Tworzą się sojusze, łamane są obietnice, a Celene i Gaspard walczą o tron Orlais. Jednak koniec końców to ukrywające się w lasach albo umierające z głodu w obcowiskach elfy mogą zdecydować o losie cesarstwa masek.

Postaci Edytuj

Ważniejsze postaci występujące w książce:

Miejsca Edytuj

W powieści opisane zostają miejsca w Orlais takie jak pałac królewski, Uniwersytet w Orlais, slumsy Val Royeaux i miasto Halamshiral w Dalii.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki