FANDOM

Żyły czerwonego lyrium

Złoża czerwonego lyrium

Czerwone lyrium – rzadka, potężna, spaczona odmiana lyrium. Bianka Davri, dziewczyna Varrika, odkryła, że przenosi Plagę, co może świadczyć, że za wszystkim stoją magistrowie, z Koryfeuszem na czele.

Dragon Age II Edytuj

Hawke z ekspedycją Tethrasów odkrywa, że cały prastary thaig pełny jest czerwonego lyrium. Znaleziono tam również posążek z owego surowca, który zabrał Bartrand, co doprowadziło go do szaleństwa. Młodszy z braci atakuje jego rezydencję w towarzystwie Hawke’a, odkrywając, że ten sprzedał już posążek.

Trzy lata później w domu zaczynają się dziać dziwne rzeczy – ożywają rzeczy, pojawiają się duchy oraz golem, który po każdej śmierci zmienia się w cienie. Ostatecznie okazuje się, że figurkę z czerwonego lyrium kupiła komtur Meredith i kazała przerobić ją na miecz. Jej oczy robią się czerwone, a moce pozwalają ożywić posągi w Katowni. Po długiej walce zmienia się w wyniku zniszczenia miecza w posąg z tego minerału.

Dragon Age: InkwizycjaEdytuj

Za sprawą Koryfeusza i czerwonych templariuszy czerwone lyrium pojawia się w wielu regionach Thedas. Przedwieczny zmienił też zwykłego smoka w gada skażonego minerałem. Stworzył tym samym bestię przypominającą arcydemona, której nie może zabić człowiek, a Szary Strażnik.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki