FANDOM

Czarne Emporium – sekretny sklep znajdujący się w Kirkwall, oferujący unikalne przedmioty. Pojawia się w grze po zainstalowaniu dodatku Czarne Emporium.

Opis Edytuj

Black Emporium DAI Map.png

Mapa Emporium (Inkwizycja)

Map-The Black Emporium.png

Mapa Emporium (Dragon Age II)

Właścicielem Czarnego Emporium jest Xenon Antykwariusz – ekscentryczna i nieśmiertelna istota, która dawniej zawarła układ zapewniający mu wieczne życie, zapomniał jednak poprosić o wieczną młodość, co spowodowało, że jego ciało ulega rozkładowi. Żyje od co najmniej trzystu lat, gromadząc w tym czasie wiele artefaktów. Wstęp do jego sklepu mają tylko ci, których uzna za godnych.

Postaci Edytuj

Dragon Age II Edytuj

Dragon Age: Inkwizycja Edytuj

  • Xenon Antykwariusz
  • Chauncey - miniaturowy niedźwiedź
  • Urwis - niewidziany, lecz wzywany

Sklepy Edytuj

Dragon Age II Edytuj

Dragon Age: Inkwizycja Edytuj

Wpisy do kodeksu Edytuj

The Black Emporium concept art.jpg

Grafika koncepcyjna

Dragon Age II Edytuj

Akt I Edytuj

Akt II Edytuj

Akt III Edytuj

Dragon Age: Inkwizycja Edytuj

Przedmioty specjalne Edytuj

Uwagi Edytuj

Dragon Age II Edytuj

  • Asortyment sklepu zmienia się – w miarę postępów w grze dostępne stają się lepsze przedmioty.
  • Receptur z Czarnego Emporium nie można zdobyć w żadnym innym miejscu w grze.
  • Surowce rzemieślnicze, których nie znaleziono w którymś z aktów, pojawiają się w Czarnym Emporium, co pozwala zdobyć osiągnięcie „Zaopatrzeniowiec”.
  • W przeciwieństwie do innych sklepów, Czarne Emporium jest czynne przez cały czas i można udać się do niego nawet po zakończeniu gry.

Dragon Age: Inkwizycja Edytuj

  • Sklep oferujący materiały rzemieślnicze jest uzupełniany no przedmioty o wyższym poziomie wraz z rosnącym poziomem Inkwizytora. Pozostałe sklepy nie działają na tej zasadzie.

Ciekawostki Edytuj

  • Wśród klientów Czarnego Emporium znajduje się Ferdynand Genitivus.
  • Według oficjalnego poradnika do Dragon Age II w Czarnym Emporium można sprzedać przedmioty za 125% ich wartości, jednak sprzedawane są one po normalnej cenie, a płaci się 125% wartości kupowanych przedmiotów.
  • Meredith statue.jpg

    Szczątki Meredith

    Gdy Hawke po raz pierwszy wchodzi w interakcję z „Reliktami i antykami”, Xenon mówi: „Skarpet nigdy za wiele”, co stanowi nawiązanie do wypowiedzi Albusa Dumbledore’a z powieści Harry Potter i Kamień Filozoficzny J. K. Rowling.
  • Czerwone pudełko w prawej górnej części mapy wrzeszczy, kiedy przechodzi się koło niego.
  • Po wejściu w interakcję z posągiem wyobrażającym nagą kobietę Xenon mówi: „Proszę nie macać Andrasty”.
  • Do 9:41 Smoka Xenon nabył specjalnie zminiaturyzowanego niedźwiedzia Chaunceya u magistra.
  • Skamieniałe szczątki komtur Meredith znajdują się w klatce na prawo, za stołem z legendarnymi schematami.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki