FANDOM

„Czuwanie spoczywa na barkach templariuszy, lecz największym zagrożeniem, z jakim się spotykają, jest zasypianie”

Sir Cullen Stanton Rutherford z Honnleathtemplariusz z Kręgu w twierdzy Kinloch, w późniejszym czasie z Kirkwall, a ostatecznie generał armii Inkwizycji. Opcja romansowa dla Inkwizytorki będącej człowiekiem lub elfką.

PrzeszłośćEdytuj

Pochodzi z wioski Honnleath. Został Templariuszem, by móc pomagać magom, którym współczuł. Jako dziecko był zafascynowany Zakonem Templariuszy i przy każdej okazji prosił ich aby przyjęto go na nauki. Pewnego razu lokalny Komtur porozmawiał z jego rodzicami i za ich przyzwoleniem Cullen opuścił dom rodzinny w wieku 13-nastu lat aby dołączyć do Zakonu templariuszy.

UczestnictwoEdytuj

Dragon Age: PoczątekEdytuj

W początku maga Cullen jest Templariuszem, który ma dokonać egzekucji na protagoniście, jeśli jego Katorga się nie powiedzie. Później okazuje się, że nienawidził idei zabicia głównego bohatera i podkochuje się Strażniczce.

Cullen(Początek)

Cullen w Dragon Age: Początek.

W queście Przerwany Krąg jest jedynym ocalałym Templariuszem, na wyższych poziomach Wieży Kręgu. Kiedy Strażnik go spotyka, Cullen jest zamknięty pod magiczną barierą, stworzoną przez Uldreda. Wydaje mu się, iż protagonista jest tylko jego wyobrażeniem i jeśli bohater jest magiem płci żeńskiej wyjawi, ile ona dla niego znaczy.

Kiedy dotarło do niego, że to nie jest kolejne wyobrażenie, stara się przekonać Strażnika do zabicia wszystkich magów, którzy znajdują się na najwyższym piętrze wieży.

Jeśli bohater tego nie zrobił, Cullen próbuje przekonać Gregor, iż ocalałym magom nie można ufać. Gregor ceni jednak bardziej zdanie Irvinga. Jeśli protagonista go poprze, to samo zrobi Irving, a ocalali magowie, będą pod obserwacją Cullena.

Kroniki mrocznych pomiotówEdytuj

Jest on spotkany, podczas misji Zabij Uzdrowiciela, razem z Gregorem, Wynne i kilkoma Templariuszami w Dzielnicy Handlowej Denerim

Dragon Age IIEdytuj

Cullen został wysłany przez Gregora do Kręgu w Kirkwall, gdzie szybko awansował na stanowisko Rycerza-Dowódcy.

Cullen(II)

Cullen w Dragon Age II

Hawke po raz pierwszy go spotyka podczas questu Wróg w Naszych Szergach w Akcie 1, kiedy przesłuchuje Wilmoda na temat zniknięcia niektórych rekrutów Templariuszy. Rekrut okazuje się być plugawcem, a Hawke pomaga mu w walce. Cullen doradza nam, gdzie powinniśmy szukać wskazówek na temat zniknięcia Kerana i innych rekrutów. Po uratowaniu Kerana, Cullen chce go zwolnić ze służby, lecz pyta o zdanie Hawke'a. Zależnie od tego, co powiemy, Keran pozostanie templariuszem lub zostanie wydalony. Następnie Cullen płaci nam za pomoc.

Jeśli Bethany wciąż żyje i nie została zabrana na wyprawę na Głębokie Ścieżki, to Cullen zabiera ją do Kręgu. W Akcie 2 można podyskutować z Cullenem na temat Prawa Likwidacji, po śmierci Ser Alrika. Cullen stwierdza, iż obecny system jest dobry i nie potrzeba go zaostrzać. W Akcie 3 informuje nas o skargach na Aveline.
Cullen(II-finał)

Cullen przeciwstawia się Meredith.

Pod koniec gry, Cullen broni Hawke'a, przed Meredith, gdy każe ona zabić protagonistę. Twierdzi on, że tylko zgodził się zaaresztować Bohatera i postępuje ona wbrew prawu. Meredith oskarża jego i wszystkich templariuszy o bycie ofiarami magii krwi, a następnie atakuje Hawke'a. Cullen walczy wtedy u boku protagonisty.

Jeśli Hawke stanął po stronie magów, Cullen pozwala odejść mu w spokoju, a jeśli Bohater sprzymierzył się z templariuszami Cullen klęka przed nim, by okazać szacunek, a epilogu promuje Hawke'a na Wicehrabiego.

Dragon Age: InkwizycjaEdytuj

Cullen został zwerbowany w szeregi Inkwizycji, przez Kasandrę, ze względu na wydarzenia których był świadkiem.

Romans Edytuj

Cullen ślub

Ślub z Cullenem

Z Cullenem może się związać tylko ludzka kobieta lub elfka. Mimo że flirt możemy rozpocząć już w Azylu, w prawdziwy związek z nim możemy wejść dopiero w Podniebnej Twierdzy. Jeśli zakończono fabułę główna, a Inkwizytorka i Cullen byli razem, w Intruzie Cullen prosi swoją ukochaną o rękę. Można mu odmówić tłumacząc, że zakochani nie potrzebują ślubu, lub zgodzić się i wtedy w pałacowych ogrodach odbędzie się skromna uroczystość.

Zadania Edytuj

Dragon Age:PoczątekEdytuj

Dragon Age IIEdytuj

Akt I Edytuj

Akt III Edytuj

Dragon Age: Inkwizycja Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jeśli gracz importował zapis z Dragon Age: Początek, w którym Strażnik był człowiekiem i magiem, Cullen odniesie się do niego na początku drugiego w Dragon Age II. Jeśli Strażnik był kobietą: „Znałem kiedyś Amell. Była wyjątkową kobietą. Nigdy nie spotkałem kogoś takiego jak ona”, a jeśli mężczyzną: „W Kręgu z Fereldenu był kiedyś Amell. Odszedł przed atakiem Uldreda, a następnie powrócił, by nas wszystkich uratować”.
  • Jeśli importowano zapis, gdzie Strażnik jest kobietą z Kręgu, jego wpis w kodeksie nawiązuje do jego uczuć do niej. Jest również dodatkowa opcja dialogowa w której Cullen wspomina o Strażniczce.
  • Cullen ma trójkę rodzeństwa. Starszą siostrę o imieniu Mia, oraz młodszą dwójkę, brata Bransona i siostrę Rosalie. Kiedy widmo Plagi zawisło nad Fereldenem jego rodzina przeniosła się na Południowy Kres.
  • Lubi szachy i często grywał w nie z siostrą. Często też przegrywał.

Inkwizycja logo Członkowie drużyny i doradcy w Dragon Age: Inkwizycja Inkwizycja logo
Członkowie drużyny: Żelazny BykBlackwallDorian PavusKasandra PentaghastVarrik Tethras
VivienneSeraSolasCole
Doradcy: Cullen RutherfordLelianaJózefina Montilyet

Więcej z Fandomu

Losowa wiki